El PPCV demana al Govern que acceleri les obres necessàries per a la prolongació del Corredor Mediterrani fins a Alacant
El PPCV ha exigit al Govern de Pedro Sánchez que acceleri les obres necessàries per a la prolongació del Corredor Mediterrani fins a Alacant. Així figura en una iniciativa parlamentària impulsada pel portaveu d’Infraestructures del Grup Popular a les Corts, Joserra González de Zárate, després de la cancel·lació per part d’Adif d’un contracte clau per implantar els sistemes de seguretat al tram entre L’Alzina i la capital alacantina.
González de Zárate ha advertit que “per avançar en la connexió del Corredor Mediterrani amb el Port d’Alacant cal que tots els elements tècnics estiguin coordinats”. En aquest cas, les obres del tercer carril ja han estat adjudicades, però la manca d‟un projecte actualitzat i licitat per als sistemes de comunicació, bloqueig i seguretat pot generar retards innecessaris.
El nou traçat no podrà entrar en funcionament sense aquests sistemes, cosa que demostra, en opinió del portaveu popular, “una alarmant descoordinació per part del Ministeri de Transports que dirigeix Óscar Puente”. El GPP denuncia que aquesta situació posa en risc la connexió del Port d’Alacant amb el Corredor Mediterrani, cosa que afectaria el transport de mercaderies, els serveis de Rodalies, la Mitja Distància i el futur AVE regional.
González de Zárate ha assegurat que “estem davant d’una infraestructura essencial per a la vertebració del territori i la competitivitat econòmica, que no pot quedar frenada per la inacció del Govern central”. Tot i això, aquesta situació no és un fet aïllat, i el Corredor Mediterrani acumula ja més de cinc anys de retard respecte a les previsions inicials.
Per tot això, el GPP ha presentat una Proposició No de Llei a les Corts per instar el Govern de Sánchez a redactar, licitar i executar de manera urgent el projecte d’instal·lacions de seguretat i adaptar el traçat ferroviari a l’amplada mixta i als nous trens. “La Comunitat Valenciana no pot continuar esperant. És hora de passar de les paraules als fets”, ha conclòs González de Zárate.
Informació i Foto: PP Comunitat Valenciana