El PPCV demana a Puig responsabilitat i contundència perquè la Comunitat no es quedi «despenjada» dels fons Europeus perquè «ni se’l veu ni se’l sent negociar»
El portaveu d’Indústria i Fons Europeus de el Grup Parlamentari Popular (PPCV), Felipe Carrasco ha demanat a Puig «responsabilitat, diligència i contundència» perquè la Comunitat no es quedi «despenjada» dels fons Europeus perquè «ni se’l veu ni es el sent negociar «i això» compromet el futur econòmic del nostre territori «.
Carrasco ha recordat que Puig «ho ha fiat tot a Europa, però ningú sap què negociacions està portant la Comunitat davant la resta de CC.AA perquè les nostres reivindicacions tinguin recorregut». La Comunitat «ha de liderar l’arribada d’aquests fons, donar un cop a la taula perquè els diners arribi com més aviat, no quedar-se en un segon pla».
D’aquesta manera s’ha referit a la paralització de la proposta de reglament de funcionament de la «cogobernanza» en la gestió dels fons europeus realitzada per la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero.
Així, ha assenyalat que Puig en matèria de Fons europeus «està venent la pell de l’ós, a força de política de propaganda i titulars. Però això no és treballar pels valencians «de manera que davant la imminent negociació dels fons REACT ha reclamat» llum i taquígrafs «sobre les negociacions i les reclamacions perquè vingui els diners a la Comunitat. «L’hostaleria, el comerç, les pimes, els autònoms, el turisme … tot el pulmó econòmic de la Comunitat Valenciana depenen d’aquests fons perquè així el que volgut Ximo Puig i tot apunta que la Comunitat no està liderant el procés».
És més, l’únic que ha fet el Consell en relació als Fons Europeus és contractar a quatre consultores, anomenar vuit alts càrrecs i dotze assessors el treball encara no ha donat cap fruit. Mentre Puig fa equilibris per col·locar els seus hostalers, empresaris de l’oci nocturn o de l’Turisme, autònoms, fan equilibris per arribar a final de mes «.
Carrasco ha denunciat la falta de transparència de l’Consell respecte als fons europeus tot i ser «la taula de salvació de l’economia» segons ha assenyalat Puig: a dia d’avui no sabem quan serà el reglament d’aquests fons europeus, ni l’import, ni el nivell de governança que tindrem i tampoc sabem quan arribarà el primer euro a la nostra comunitat, no sabem si abans d’enviar el Govern d’Espanya el Pla país amb tots els plans autonòmics van a consultar a les comunitats autònomes entre elles la valenciana.
En aquest context, el PPCV ha demanat tres coses a el Consell i a President Puig, «responsabilitat, perquè les persones, la sanitat i l’ocupació està per sobre de la ideologia; diligència en aquesta gestió i serietat en un tema tan important perquè els nostres comerços, hostalers i autònoms puguin sortir de la crisi amb l’ajuda de la Unió Europea, però amb una bona gestió de govern valencià «.
Informació i Foto: PP Comunitat Valenciana