El PPCV adverteix que l’acomiadament de brigadistes suposa un greu risc per a les forests valencians
Elisa Diaz ha qualificat com d ‘ “incomprensible que avui acabin el seu treball seixanta brigadistes forestals malgrat l’alt risc d’incendi a les muntanyes valencians per la falta de gestió, després que la consellera els prometés que seguirien. La manca de previsió de Medi Ambient i Vaersa ha fet que siguin acomiadats finalment i que Medi Ambient prescindeixi d’ells rescindint avui el seu contracte. No inverteixen els diners on han de com és el personal i la lluita contra els incendis. La realitat és que les muntanyes estan sent abandonats “.
Per a la portaveu popular, “aquestes brigades exerceixen treballs fonamentals en la prevenció i, encara que no són suficients perquè els nostres muntanyes deixin de ser un polvorí, no només no haurien de minvar sinó fins i tot augmentar-“.
La portaveu popular s’ha expressat així en la Comissió de Medi Ambient de Les Corts on el Botànic ha rebutjat una proposta de PP per a la posada en valor de la figura de l’silvicultor i la gestió forestal sostenible de la Comunitat Valenciana. “És lamentable que el Consell hagi abandonat la gestió forestal. El 60% del nostre territori és forestal i la majoria és de titularitat privada, als que posen tota mena de traves i fa inviable als propietaris complir les seves obligacions recollides en les lleis forestals i urbanístiques. El propietari forestal només troba traves i càrrega burocràtica. El Consell està provocant l’efecte perniciós de la no gestió i l’abandonament de les nostres muntanyes “.
Díaz ha indicat que “els propietaris forestals estan cansats perquè les ajudes no els arriben a l’ésser uns requisits poc flexibles. Estem deixant que les nostres muntanyes es morin perquè s’ha deixat sol a l’petit propietari forestal, la baula més feble de la cadena. Cal fer una gestió forestal sostenible, activa, de sosteniment de les muntanyes en benefici de tots “.
Finalment, Elisa Díaz ha assenyalat que “tenim el deure moral d’intentar suavitzar aquestes obligacions per poder actuar en les muntanyes i ajudar a l’acompliment de les enormes càrregues que els estem obligant a suportar en matèria de biomassa, fusta, resina, suro, pastures , apicultura …. Aquests models tipus de gestió forestal s’haurien d’incloure en els Plans d’Ordenació dels Recursos Forestals “.