Política

El PPCS proposa al Senat la protecció dels drets vulnerats pel reglament de costes amb un decàleg que blinde Castelló

El Partit Popular de Castelló ha presentat al Senat una iniciativa per defensar els propietaris d’habitatges els drets dels quals s’han vist vulnerats pel reglament de costes i garantir, en paral·lel, una modificació de la llei de costes que blindi el litoral castellonenc.

Per aconseguir-ho, el senador del PPCS, Vicente Martínez Mus, subscriu un text que s’ha registrat a la Cambra Alta i que planteja inversió per protegir la costa i la protecció per defensar els drets dels afectats. “Els canvis introduïts al nou Reglament de Costes augmenten l’arbitrarietat a les partions i als atorgaments de les concessions administratives en domini públic de manera que el que demanem és que s’atenguin les al·legacions que es van efectuar en el procés de participació pública obert a desembre del 2021”.

Per això, assenyala Martínez Mus, s’ha de suspendre qualsevol tràmit que restringeixi els drets dels afectats alhora que és urgent iniciar un procés de reforma de la vigent Llei 22/1988 per garantir la protecció de la costa i els drets dels qui tenen un immoble el valor etnològic, cultural i històric del qual ha de ser reconegut com a tal.

El repte, tal com assenyala el senador del PPCS, és introduir el decàleg de mesures que la presidenta provincial del PPCS, Marta Barrachina, va presentar l’estiu passat a Borriana amb l’objectiu de defensar una costa amb un potencial econòmic i turístic innegable. I el primer pas, assenyala Martínez Mus, “és invertir declarant urgents totes les obres de protecció de la costa previstes a l’Estratègia de Protecció del litoral Sud de Castelló i planificant el tram comprès entre Castelló i el delta de l’Ebre”.

Un objectiu prioritari que ha d’anar acompanyat per un compromís ferm per part del Govern d’Espanya per “suspendre la tramitació de noves delimitacions en trams afectats per una forta regressió fins que no s’executin les mesures de protecció que es considerin oportunes”.

“El litoral”, ha assenyalat Martínez Mus, “és garantia d´activitat econòmica i aquesta s´ha de respectar sempre que sigui compatible amb els valors mediambientals preexistents”. I per aquest motiu “rebutgem el Pla Estratègic de protecció de la costa davant del canvi climàtic presentat aquest estiu pel PSOE que en realitat amaga una política suposadament ultra ambientalista que pretén deixar que el mar avanci, perjudiqui qui perjudiqui”.

I davant d’aquestes polítiques recessives, “al PP creiem a la costa com a recurs turístic, emblema singular i motor econòmic”. Per això, “defensem la participació dels ajuntaments a l’hora de definir infraestructures com les guinguetes a les platges, conciliant l’activitat econòmica i d’oci amb el respecte a l’entorn”. “Hi ha futur per a la nostra costa, i al PP protegirem sempre”, ha conclòs el senador del PPCS.

Informació i Foto: PP Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint