El PPCS exigeix més mitjans i professionals per reforçar els serveis d’oncologia i salut mental i que l’Hospital Provincial segueixi sent un centre de referència a Castelló
El Partit Popular de la província de Castelló PCS exigeix més mitjans i professionals per reforçar els serveis d’oncologia i salut mental i que l’Hospital Provincial segueixi sent un centre de referència a Castelló. La diputada provincial del PPCS Nieves Martínez explica que l?augment de l?activitat oncològica i la demanda en salut mental obliguen a incrementar la xifra de professionals. “Tots els serveis oncològics i els dispositius de salut mental de l´Hospital Provincial estan saturats i les plantilles esgotades”, afirma Martínez.
“L’Hospital Provincial de Castelló és un referent a la Comunitat Valenciana en oncologia i salut mental, però necessita un augment important de professionals per reforçar aquests serveis i poder oferir l’atenció sanitària de qualitat que caracteritza aquest centre”, indica la diputada provincial del PPCS.
El Servei d’Oncologia Radioteràpica de l’Hospital Provincial, juntament amb els Serveis de Medicina Nuclear i de Radiofísica, “són els únics que s’ocupen del diagnòstic oncològic i de la dosimetria física i assistencial dels Departaments de Salut de Castelló, La Plana i Vinaròs” , expliquen des de la Secció Sindical de CCOO al Consorci Hospitalari Provincial de Castelló. L’augment de l’activitat oncològica en els darrers anys i la incorporació de nou equipament i noves tècniques “no fa sinó augmentar la demanda assistencial i diagnòstica dels serveis”, afegeixen. “Davant d’aquesta situació cal que es doni resposta a les necessitats de més mitjans i professionals que té l’Hospital Provincial”, subratlla Martínez.
D’altra banda, la demanda en salut mental s’ha disparat els últims anys i no sembla que aquesta tendència canviï en els propers. Així, tots els dispositius de salut mental estan saturats i les plantilles esgotades. “En l’actualitat el nombre de persones que treballen a l’Àrea de Salut Mental, a totes les categories professionals, és clarament insuficient per atendre amb garanties de qualitat assistencial tots els pacients. Per tant, per donar resposta a la demanda actual ia l’augment previst per als propers anys cal incrementar la plantilla de la majoria dels dispositius de salut mental”, indica la diputada provincial del PPCS, Nieves Martínez.
Informació i Foto: PP Castelló