El PP recolza l’expropiació dels terrenys per al?IES de Borriol i mostra la seva preocupació per les sumes milionàries que exigeixen els propietaris
El Partit Popular de Borriol ha mostrat suport a l’expropiació del sòl sobre el qual s’ha de construir l’institut. Una parcel·la que Compromís va anunciar el 2018 que adquiriria i que passats set anys segueix sent propietat privada.
“Ens trobaran per garantir a alumnes, docents i famílies l’institut que mereixen. Per dotar el nostre poble d’un centre educatiu de Secundària que avui la Conselleria d’Educació segueix sense poder construir perquè el consistori no ha cedit el terra”. I per això, explica Enrique Esteve, portaveu del PP a Borriol, “demanem transparència i informació a tota la comunitat educativa”.
El regidor ha ratificat el suport a l’expropiació del sòl que l’alcalde ha fixat en un cost de 265.000 euros. Tot i això, “ens preocupa, i molt, que les taxacions aportades pels propietaris parlin de quanties milionàries”, que estan als antípodes de la xifra que Compromís maneja.
És per això que el portaveu del PP a Borriol anima l’alcalde a ser transparent i garantir la participació en el procés que ara s’obre. “No ha de tenir por d’informar. Els ciutadans mereixen saber a què ens enfrontem. Som una societat amb majoria d’edat”, ha assenyalat Esteve.
El sòl de linstitut sha de cedir urbanitzat a la Conselleria dEducació. I això vol dir que el consistori ha de garantir els serveis mínims no només de la parcel·la objecte de l’expropiació actual, també del terreny annex que caldrà adquirir i sobre el qual s’hauran d’executar els accessos i urbanitzar amb els serveis mínims. “Demanem a l’alcalde que ens informi sobre terminis i costos previstos per desenvolupar aquesta actuació, perquè sense aquesta no es podrà cedir la parcel·la per a la construcció de l’institut”, ha explicat el regidor.
Protegir Borriol
El portaveu del PP ha reiterat la protecció dels interessos de Borriol i ha convidat l’equip de govern, presidit per Compromís, a avançar. “Ens van dir que només hi havia un propietari que no volia vendre. Ara n’hi ha dos. Ens van dir que la taxació dels terrenys era de 265.000 euros. Ara ens vam trobar amb unes xifres desorbitades per part dels titulars dels terrenys. I ens alarma”. I el més greu, “set anys després seguim sense terra”. “Demanem a Compromís que compleixi el que va anunciar en aquest ajuntament fa set anys, perquè Borriol no mereix esperar més”.
Informació i Foto PP Borriol