Política

El PP reclama “responsabilitats” polítiques davant el “caos” a l’Hospital de la Vila

El Grup Parlamentari Popular (GPP) exigeix ​​a la Conselleria de Sanitat reclama “responsabilitats polítiques” davant el “caos assistencial i de personal” a l’Hospital de la Vila després de la dimissió en bloc de la direcció d’Infermeria i les denúncies dels sindicats per els tancaments de plantes i retards de fins a set hores a Urgències davant la falta de mitjans. “La defensa de la sanitat-tat pública és just el contrari del que fa la consellera Ana Barceló i ha de prendre mesures: o canvia la direcció del centre o assumeix les seves responsabilitats polítiques”, assegura el vicesecretari general del PPCV i portaveu de Sanitat po -pular a Les Corts, José Juan Zaplana.

“No és acceptable que la consellera de Sanitat permeti que en un centre de la importància de pacients com és la Vila Joiosa passin aquestes coses”, indica el responsable popular, “ni molt menys que no s’assabenti del que passa en el seu Conselleria”. Zaplana recorda que la dimissió d’Infermeria se suma la del cap d’Urologia el passat estiu per la falta de mitjans i gestió del centre. La Con-selleria fa anys que no inverteix en el centre i deixa sense usar “tecnologies que podrien salvar la vida de pacients”, com la ressonància oncològica que va donar Amancio Ortega, “i que dormen el son dels incapaços des de juliol”.

El popular assevera que “Barceló ha passat la ratlla de la ineficàcia a l’desastres-tre” amb l’Hospital de la Vila Joiosa com “epicentre del problema que arrossega tot el sistema públic sanitari”. Zaplana titlla de “dramàtic” les denúncies dels treballadors del centre mèdic que hi hagi pacients als passadissos “mentre la direcció decideix mantenir plantes senceres tancades”. Considera que “la nefasta direcció de Barceló provoquen situacions tercermundistes als hospitals pú-blics valencians mentre la consellera anuncia plans per portar professionals que no volen venir per la pressió assistencial i les males condicions de treball que tenen”. Entén que “l’exemple de la Vila Joiosa és mostra de fins on està enfonsant el PSOE la qualitat de la sanitat pública a la Comunitat Valen-ciana”.

“Les retallades sanitàries són ja una realitat i davant d’això ens encontra-mos la inacció d’una consellera desbordada que no té ni la capacitat ni l’equip per estar a l’altura del que necessita la sanitat”, assegura Zaplana.

Lamenta que “les denúncies que ha realitzat el Partit Popular des de fa anys hagin caigut en sac trencat pel sectarisme de Barceló”. Entre elles, els po-pulars van denunciar la manca d’inversions tant en les instal·lacions de l’Hospital de Vila-joiosa com en els accessos al centre. El portaveu de Sanitat del GPP re-corda com va caure un sostre en un quiròfan per falta de manteniment mentre, a l’exterior, “Sanitat ni soluciona amb els amics de Foment els problemes d’accés a l’Hospital des de l’autovia ni obre l’ampliació del pàrquing que considerin-guiar l’Ajuntament popular de la Vila Joiosa amb Jaime Lloret al capdavant “fa ja més de cinc anys. “El PSOE és especialista en crear expectatives que mai es compleixen per dedicar-se a altres coses que només a ells els importen”, lamenta Za-plana, “per això Puig i Oltra han de deixar de pegar-se viatgets a costa de to-dos, un a Brussel·les i l’altra a la Xina, mentre les persones que han nomenat per dirigir la sanitat no estan a l’altura dels problemes que la seva falta de ges-tió, els seus endolls i les seves retallades “.

Informació i Foto: PP Comunitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint