El PP proposa a Puig que els professionals de serveis essencials cobrin el salari brut durant la quarantena
Bastidas ha presentat una iniciativa parlamentària per instar el Consell a reclamar a Sánchez les mesures necessàries per exencionar de l’Impost de la Renda de les Persones Físiques i de les cotitzacions a la Seguretat Social a tots els treballadors que exerceixen tasques prioritàries en serveis essencials que hagin de seguir prestant-de forma presencial durant la vigència de l’estat d’alarma declarat per l’epidèmia de COVID-19.
Així mateix, ha sol·licitat que «sigui la Generalitat la que assumeixi, amb càrrec a el Pressupost de la Generalitat, aquest apartat mentre el Govern d’Espanya no ho faci efectiu».
En aquesta línia, el PP ha instat a Consell a adoptar les mesures necessàries per atorgar a tots els treballadors essencials dels sistemes públics valencians de Sanitat i Benestar Social, una gratificació salarial extraordinària per reconèixer els extraordinaris serveis prestats amb ocasió d’aquesta circumstància, segons es determini.
Bastidas ha assenyalat que la crisi sanitària de l’COVID-19 ha suposat un «canvi radical» en les vides de tots els valencians, però, ha afegit, «malgrat que tots els hem vist trastornats en les nostres rutines, són aquells que es troben en la primera línia d’actuació, treballant en els serveis essencials, els que estan patint una major pressió i estan assumint riscos extraordinaris per a la seva pròpia salut i la dels seus familiars que mereixen tot el nostre reconeixement com a societat «.
En aquest sentit, ha assenyalat que «el merescut reconeixement que tots els valencians els atorguem cada dia a les 20 hores des dels balcons a tots els treballadors dels serveis essencials ha de plasmar també en la retribució que perceben». Per això, ha indicat, «és de justícia que el seu acompliment perquè tots sortim d’aquesta crisi sanitària es vegi així recompensat».