El PP presenta l’esmena a la Llei autonòmica de Salut per blindar les tasques de Castelló
Aquest matí la portaveu popular, Begoña Carrasco, i el diputat autonòmic, José Juan Zaplana s’han registrat en Les Corts Valencianes una modificació de l’article 69 de la llei 10/2014 de 29 de desembre de Salut de la Comunitat Valenciana. Aquesta modificació ha estat prèviament consensuada amb els hostalers de les Tavernes per preservar l’activitat turística i de restauració en aquest enclavament d’oci amb més tradició a la ciutat.
Carrasco: “Si apostem veritablement pel turisme, hem blindar allò que suposa un atractiu especial i digne de donar a conèixer com succeeix, per exemple, al Carrer Llorer de Logronyo. A Castelló tenim les Tavernes, sempre sota l’amenaça de processos judicials. Ara tenim l’oportunitat de protegir-les, sense oblidar compatibilitzar oci i descans “.
La proposta de modificació avui presentada demana preservar l’activitat turística i de restauració, autoritzant el consum de begudes alcohòliques de menys de 20 graus, a la via pública, a les zones contigües als establiments amb tradició gastronòmica instal·lats en espais tradicionals o emblemàtics de les ciutats, dins l’horari, condicions i delimitació d’espai que es marquin per les diferents corporacions locals. La finalitat última és que es reconegui la singularitat de les tavernes, ja que es tracta d’un espai emblemàtic i estendard de l’oci, la tradició, la cultura, el turisme i la gastronomia de la nostra ciutat “.
Retalls que afecten el turisme
D’altra banda, Carrasco lamenta que el bipartit estigui retallant els horaris a les terrasses del centre (Plaça Santa Clara, Muralla Liberal o Plaça Tetuan) obligant-les a tancar a les 22.30 pel soroll.
“Si volem promocionar-nos turísticament, avançar el tancament de les terrasses és contraproduent, en lloc de tenir una ciutat viva i dinàmica atractiva pels seus 300 dies de sol any i l’alegria que es viu als carrers, acabarem convertint-nos en una ciutat dormitori
Informació i Foto: http://www.ppcastellon.es