El PP es reuneix amb l’Aljama, el Rei Barbut i la Colla de dolçainers i tabaleters per conèixer la seva opinió sobre els nous Estatuts de Festes
La regidora del Partit Popular a l’Ajuntament de Castelló, Maria Espanya ha mantingut una reunió amb representants dels col·lectius de festes l’Aljama, la colla del Rei Barbut i la colla de dolçainers i tabaleters per conèixer les seves opinions sobre els nous Estatuts de Festes, que ha elaborat el govern municipal i pretén aprovar al Ple de la setmana que ve.
Aquesta trobada forma part de la ronda de reunions que va iniciar el Partit Popular fent clic a l’opinió de la Gestora de Gaiates i que continuarà amb altres col·lectius i ens vinculats del món de la festa, que es veuen directament afectats pel canvi d’Estatuts del Patronat Municipal de Festes. A la reunió també hi ha participat el regidor del PP Sergio Toledo, el president de la Comissió de Cultura, Festes i Tradicions del Partit Popular de la ciutat de Castelló, Manuel Trilles, i altres membres destacats de la mateixa com Miguel Ángel Mulet.
Fins avui ningú de l’equip de govern d’Amparo Marco els ha informat dels canvis que introdueix el nou document. “Ens sembla una falta de respecte que el regidor de Festes no hagi consultat els col·lectius festers abans de redactar l’esborrany, ni tan sols els hagi informat del contingut del mateix. Un text que tampoc inclou els acords a què es van arribar per consens al IV Congrés Magdalener. Continuem defensant l’autonomia de les festes davant de la politització que fa el govern municipal”, assenyala.
La regidora Popular defensa que són els col·lectius i ens vinculats “els que amb la seva dedicació, esforç i afany poden oferir les millors festes, les que es mereix una ciutat com Castelló”.
María España insisteix que «l’alcaldessa es va comprometre a incorporar al nou esborrany d’Estatuts les conclusions del congrés, que són la voluntat del ‘mon de la festa’, i no estan reflectides. Tota la feina que van fer els qui van participar presentant propostes per millorar les festes, no es reflecteix enlloc”.
D’altra banda també recorda que el Partit Popular va fer aportacions a la Comissió que es va crear expressament per a la redacció dels nous Estatuts i que l’equip de govern va donar per finalitzada sense arribar a cap acord. Tampoc no han estat recollides a l’esborrany.
“Des que de manera unilateral el PSOE va eliminar la Junta de Festes, s’han anat fent passos cap a la politització de les festes, traient poder de decisió a l’Assemblea per acabar redactant uns Estatuts merament presidencialistes, on el regidor de festes fa i desfà sense rendir comptes a ningú, sense exalçar el símbol de la Gaiata, sense potenciar el caràcter internacional de les nostres festes de la Magdalena i amb una Comissió de Festes que s’assembla més a un Comitè del PSOE, per la quantitat d’afiliats, afins al PSOE i membres de joventuts socialistes que la integren”, afegeix.
Informació i Foto: PP Castelló