El PP denuncia que els PGE de PSOE i Podem no contenen una paraula sobre cooperació ni d’ajuda humanitària
En la seva intervenció durant la compareixença del ministre d’Exteriors, Josep Borrell, a la Comissió d’Afers Exteriors del Congrés, el portaveu del GPP ha remarcat que «la política de Cooperació hauria de ser un assumpte d’Estat i que mai hauria d’haver-ho deixat de ser «. A més, ha afegit, «és una qüestió clau en la nostra política exteriors perquè és fonamental per a la nostra marca Espanya».
Com ha subratllat José María Chiquillo, «els objectius en matèria de Cooperació són compartits: combatre la pobresa, defensa rotunda dels drets humans en tots els racons del món utilitzant la mateixa vara de mesurar, no com alguns que no han citat la greu crisi humanitària sense precedents que pateix Veneçuela, la dona, la infància i la lluita contra la violència de gènere «.
Per això, ha instat el titular d’Exteriors que «el pilar essencial de la política de Cooperació siguin les Corts Generals, on es produeixin tots i cadascun dels debats per aconseguir el major consens possible».
Amb aquest ànim, José María Chiquillo li ha estès la mà a Josep Borrell per fer de la política de Cooperació un assumpte d’Estat, per la qual cosa li ha avançat que la crítica del PP sempre serà «constructiva» i no «corrosiva», com la qual li estan fent alguns dels seus socis de Govern.
Informació i Foto: http://www.ppcv.com