MunicipisPolítica

El PP de Borriana exigeix al Govern d’Espanya mesures per ajudar el sector pesquer

Alejandro Clausell, president local del Partit Popular de Borriana, ha exigit al Govern d’Espanya i Generalitat Valenciana a través d’una iniciativa que es debatrà al Ple de dijous que ve, “mesures per ajudar el sector pesquer”. “La reducció continuada des de fa quatre anys dels dies possibles de pesca promoguda per la Unió Europea, que per a l’any 2024 no s’assoliran els 120 dies hàbils d’activitat per embarcació, fa que l’exercici de la pesca es torni inviable ja que amb tan escassos dies no es pot assolir una rendibilitat mínima, cosa que està originant l’abandonament d’aquesta activitat”, ha explicat Clausell.

El portaveu local, ha demanat a “Sánchez l’adopció de mesures econòmiques necessàries per ajudar el sector pesquer i aplicar les mesures establertes al reglament que permetin augmentar els dies d’activitat”, així com instar el Govern d’Espanya a la paralització i retard al any 2030 de l’aplicació del Reglament Europeu sobre la pesca d’arrossegament per a la Mediterrània, que “posa en perill el futur dels pescadors i les confraries de tota la Comunitat Valenciana”.

“No podem continuar ofegant el sector pesquer tan fonamental per a la província i per això, el Govern d’Espanya ha de reduir els impostos que graven els hidrocarburs, a fi de reduir el nivell de preus del gasoil que utilitzen les embarcacions i aconsegueixin més rendibilitat ”, ha afegit el president local.

Clausell ha defensat que “Generalitat Valenciana i Govern d´Espanya han d´anar junts de la mà en l´exoneració dels cànons d´explotació i ocupació de llotges”. Per acabar, la iniciativa insta la GVA a impartir cursos gratuïts de mariner pescador “per continuar incorporant nous professionals i així garantir el relleu generacional en aquesta activitat”, ha conclòs el president popular local.

Informació i Foto: PP Borriana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint