Política

El PP crearà un servei d’assessoria jurídica a Diputació que assisteixi les víctimes de l’okupació

El Partit Popular de la província de Castelló crearà un servei d’assessoria jurídica a Diputació que assisteixi les víctimes de l’okupació. Així ho ha garantit la portaveu adjunta del PPCS a la institució provincial, Mª Ángeles Pallarés, després que la iniciativa presentada pel PP al ple d’aquest dimarts 21 de febrer passat es topés amb el veto del PSOE i Compromís.

La iniciativa del PP, tal com ha explicat Pallarés, plantejava reservar una quantia de 25.000 euros a càrrec del fons dels romanents de tresoreria (5.666.680,94 euros) que permetés conveniar amb el Col·legi d’Advocats la prestació d’un servei de assessoria jurídica a les víctimes daquest tipus de delictes.

«És evident que PSOE i Compromís viuen aliens a la realitat que li toca patir milers de castellonencs». «El drama i la indignació de propietaris que han vist com els seus habitatges, els que han adquirit amb l’esforç dels seus estalvis, acaben okupats de forma il·legal i davant dels que ara no hi poden fer res». «La desesperació de veïns que conviuen amb aquests delinqüents i que s’enfronten a problemes de convivència, insalubritat i seguretat als seus domicilis».

És per això, assenyala Pallarés, que «és urgent emprendre mesures que resolguin de manera eficaç aquest problema que és extremadament greu i que cada dia que passa va a més». Les dades facilitades pel Ministeri de l’Interior adverteixen que davant dels 58 casos que es van comptabilitzar l’exercici 2016, entre el gener i el novembre del 2022 han estat 276 les okupacions registrades. “I allò que no podem fer és donar l’esquena a aquesta realitat. Al PP estem decidits a resoldre-la i creiem que des de les institucions podem fer molt”.

Per això, assenyala Pallarés, «tan aviat com governem, a partir del proper 28 de maig, convenirem amb el Col·legi d´Advocats la prestació d´una assessoria jurídica per a les víctimes d´aquest delicte». “Ho farem per donar a les víctimes les respostes que demanen de les institucions fins que Alberto Núñez Feijóo ocupi la presidència del Govern d’Espanya, perquè estem decidits a endurir les penes contra els delinqüents ia garantir, entre una altra bateria de mesures, els desallotjaments urgents quan es demostri que un habitatge ha estat okupat il·legalment”, ha declarat la portaveu adjunta del PPCS a Diputació.

Informació i Foto: PP Castelló

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint