El PP celebra que la Diputació de Marta Barrachina assumeixi el sobrecost que Xodos hauria de pagar pel dipòsit d’aigua executat el 2022
La Diputació Provincial de Castelló ha decidit assumir l’extrecost de les obres del dipòsit d’aigua de Xodos que la institució va executar l’exercici 2022, durant el mandat de PSOE i Compromís al capdavant de la institució, i el finançament extraordinari de la qual havia de pagar el municipi.
L’operació econòmica, decidida per la presidenta de la institució, Marta Barrachina, liquida unes obres que en el seu moment es van aprovar per la necessitat urgent de dotar el municipi d’aquesta infraestructura i el cost de les quals es va incrementar amb motiu de l’augment de preus extraordinari registrat durant el període del COVID. Un saldo pendent d’abonar que el PSOE i Compromís, al capdavant de la institució, no van decidir mai assumir i que ara un govern del PP salda i liquida lliurant els veïns de l’obligació de pagar aquests sobrecostos.
«Agraïm a la Diputació Provincial de Castelló la sensibilitat amb Xodos», ha assenyalat la portaveu del PP a la localitat, Carolina García. «Celebrem que per fi s’hagi atès i resolt el pagament d’aquesta infraestructura el finançament del qual el PSOE i el seu soci de Compromís no van afrontar deixant el consistori amb un deute pendent que ara Marta Barrachina assumeix i liquida», ha manifestat la portaveu del PP de Xodos al municipi.
Cal assenyalar que l’obra va ser aprovada per la Junta de Govern de la Diputació el 14 de setembre del 2021 i adjudicada per un import de 159.661,92 euros. El 30 de novembre del 2022, l’empresa adjudicatària va remetre escrit a la Diputació advertint d’una revisió excepcional de preus a l’empara del Reial decret llei 3/2022.
La conseqüència directa era un sobrecost de 13.496,75 euros que PSOE i Compromís, aleshores govern de la institució, no van assumir. «Aquest saldo no es va liquidar mai i ara és el PP el que ho assumeix i allibera el nostre poble d’aquesta càrrega». «Per fi la Diputació sensible, amb la primera dona al capdavant de la institució, assumeix aquest sobrecost, el liquida i ens lliura del pagament d´un deute que els veïns no hauran de costejar». «És el canvi de política que creu a l’interior no només amb anuncis sinó amb fets, i que permet dedicar els fons municipals a inversions d’interès per a la població», ha declarat Carolina García.
Informació i Foto: PP Castelló