El PP Castelló eleva al Ple la necessitat obrir el consultori metge de la Marjaleria
El Partit Popular a l’Ajuntament de Castelló ha presentat
una iniciativa plenària – en forma de Declaració Institucional-, perquè el consistori insti
a la Generalitat Valenciana a obrir el consultori mèdic de la Marjaleria, dotant-lo del
personal i recursos necessaris perquè torni a prestar servei a totes les persones que
resideixen en aquest punt de la ciutat, i que porten sense servei des de l’any 2020, quan el
consultori de la Marjalería es va tancar per no tornar obrir més.
Entrat l’estiu segueix tancat amb pany i forrellat, tot i ser un consultori que dóna servei a
15.000 residents a la zona durant l’època estival. La portaveu del PP, Begoña Carrasco,
assenyala que l’alcaldessa “té l’obligació de reivindicar a la Conselleria de Sanitat la seva
obertura, perquè és un recurs sanitari desaprofitat i el centre de salut del Grau, al
que es deriven els pacients aquesta massificat. És una demanda veïnal que segueix desatesa
un altre estiu”.
I afegeix: “Tenim la pitjor sanitat de la Comunitat Valenciana i l’equip de govern
municipal no fa res per posar-hi remei. Encara que no tingui les competències directes, sí que pot
i ha de reclamar a la Generalitat les mateixes prestacions que València i Alacant. Seguim
al furgó de cua, pagant impostos de primera per a uns serveis de tercera. Falten
metges, especialistes, manquen recursos, el desmantellament de l’hospital Provincial és una
trista realitat sense fre, tampoc s’amplien les Urgències de l’Hospital General com es
va prometre, ni arriba la unitat de trasplantaments renals, ens tanquen el CICU i un cúmul de
despropòsits que ni Castelló ni els castellonencs es mereixen”.
Carrasco recorda que la Conselleria de Sanitat va anunciar el 2021 que el juliol d’aquell any
reobriria les portes, però aquesta promesa mai no es va complir. “Encara avui a l’exterior del
consultori està penjat el cartell informatiu de l’estiu de 2019, anunciant la seva obertura del
1 de juliol al 15 de setembre en horari de dilluns a divendres de 13:30 ha 14:30 hi amb cita
prèvia, de manera que allò que abans ja era del tot insuficient, ara és inexistent, i segueix
igual per tercer estiu consecutiu”, afegeix.
Els veïns de la Marjaleria reclamen tenir un servei sanitari de proximitat des de
el que cal atendre les seves necessitats sanitàries més urgents i immediates. I per poder realitzar
els tràmits ordinaris de renovació de tractaments, cures o revisions
“La dignificació d’un espai com la Marjaleria no només passa per prohibir tota mena de
accions en aquesta gran àrea verda de Castelló, sinó per atendre les demandes de
infraestructures i serveis que requereixen els ciutadans”, conclou Carrasco.
Informació i Foto: PP Castelló