El PP a la Diputació de Castelló demana a PSOE que no perdi un altre any per redactar els plans d’emergència
El Partit Popular ha reclamat en Diputació els fons que permetin redactar els plans d’emergència que protegeixin els municipis de la província davant de fenòmens meteorològics extrems. A l’octubre de 2019, el PP va presentar una iniciativa que es va aprovar per tots els grups i que reclamava l’elaboració d’aquests plans. No obstant això, “la inacció de PSOE i Compromís ens va portar a presentar de nou la proposta a fi a no oblidar una mesura que seria de gran utilitat per als municipis de la nostra província, especialment els que menys recursos tenen”.
Susana Marqués, diputada provincial del PP, ha reclamat a les portes de 2021 la inversió “que eviti que l’any que els nostres municipis segueixin desprotegits”. Tal com ha exposat en una pregunta formulada al president de la Diputació Provincial, “un any després que sol·licitéssim que s’actués en aquest sentit, volem saber què s’ha fet i quina inversió s’ha reservat per avançar en aquest projecte”.
La demanda de l’PP tracta de blindar als pobles de la província amb un pla d’emergències que garanteixi que en cas d’arribada d’una DANA (Depressió Aïllada de Nivells Alts), borrasca, temporal o tempesta extrema “estan protegits”. Per a això, “creiem que aquesta institució ha de ser útil i garantir els recursos als que menys tenen”. Amb això, “aconseguiríem, tal com es va acordar a l’octubre de 2019 i també al setembre de 2020, que els municipis amb riscos mig o alt d’inundacions disposessin d’un document que els permetés actuar amb previsió i evitar danys catastròfics”.
Així les coses, ha recordat Marquès, “a les portes que es compleixi un any, el pròxim 20 de gener de 2021, de el pas de la DANA Glòria que va devastar la nostra província, esperem que PSOE i Compromís hagin treballat en aquest sentit. De no fer-, haurem perdut un altre any per protegir desenes de municipis que esperen que aquesta institució continuï sent útil a la província ”
Informació i Foto: PP Castelló