El Port de Castelló ha rebut el creuer World Navigator
El port de Castelló ha rebut aquest matí el creuer World Navigator, amb capacitat per a 196 passatgers i 117 membres de tripulació.
El creuer ha atracat al moll de Llevant i ha recalat només unes hores a PortCastelló per desembarcar els passatgers, en aquesta ocasió amb un perfil específic. Es tracta de turistes amants del ciclisme que realitzen el traçat de l’EuroVelo 8, un projecte de recorreguts amb bici per tot Europa basat en un turisme de qualitat, diferent del sol i platja. És coneguda com la Ruta del Mediterrani, que s’inicia a la ciutat de Cadis i finalitza en un recorregut circular per l’illa de Xipre.
Així, a primera hora del matí els passatgers han pres les bicicletes per rodar fins a València, acompanyats en tot moment per una furgoneta de suport.
El creuer World Navigator pertany a la naviliera Mystic Cruises, està operat per Atlas Ocean Voyages i noliejat per l’empresa americana Santana Adventures, especialitzada en organitzar itineraris específics per a ciclistes i a mida dels clients. Va ser construït el 2021 i amb bandera de Madeira. Es tracta d´un vaixell d´expedició, reforçat per al gel, de 9.934 GT, 126 m d´eslora, 19 m de màniga, i 4,8 metres de calat.
El capità marítim de Castelló, Miguel Ángel Gómez, el cap de l’àrea d’Explotació del port de Castelló, Antonio Velasco, i Cristina Soria de la Fundació PortCastelló, han lliurat una metopa al capità del creuer per la primera escala al port de Castelló.
És el primer creuer que recala a Castelló el 2023. Per al proper any ja s’han confirmat dues escales, i dues més per al 2025.
PortCastelló aposta pel turisme de creuers, en col·laboració amb la Diputació de Castelló, l’Ajuntament de Castelló i la Generalitat Valenciana. De fet, el port de Castelló participa aquesta setmana a Seatrade Europe 2023 amb l’objectiu d’“integrar la ciutat i les destinacions de la província entre les companyies de creuers que ofereixen experiències singulars als seus passatgers”, tal com ha comentat la gerent de la Fundació PortCastelló, Susana Soria.
El port de Castelló compta amb dos molls dedicats als creuers i que donen servei al vaixell i als seus passatgers.
Informació i Foto: Comunicación PortCastelló