El port de Castelló capta en només tres mesos 50 milions d’euros d’inversió privada per a noves terminals estratègiques
El port de Castelló ha aconseguit en l’arrencada del 2025 una fita inversora sense precedents, i ha captat 50 milions d’euros d’inversió privada gràcies a l’adjudicació de tres noves concessions que impulsaran el desenvolupament de la seva dàrsena sud com a pol logístic i industrial de referència.
La concessió més gran des del 2019
Entre les noves inversions destaca la de Sevitrade, operador líder al port de Sevilla, que desenvoluparà una terminal de granels líquids i magatzems sòlids, amb una inversió inicial de 31 milions d?euros. Per part seva, Alcohespa executarà una terminal especialitzada en la recepció, emmagatzematge i expedició de granels líquids, amb una inversió compromesa de 6,8 milions d’euros. Aquestes dues concessions se sumen a la inversió de 13 milions d’euros anunciada per Leatransa, empresa del grup Térvalis, que consolida la seva aposta pel port de Castelló, en concentrar tota la seva activitat granelera a la dàrsena sud.
Aquestes actuacions reforcen el posicionament de la dàrsena sud de PortCastelló com a àrea de creixement i especialització industrial i logística, atraient operadors i noves inversions que generaran activitat econòmica i ocupació a l’entorn.
El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Rubén Ibáñez, ha indicat que «la confiança que les empreses estan dipositant a Castelló demostra que PortCastelló és avui una aposta segura per al desenvolupament de projectes industrials i logístics a llarg termini». A més, ha subratllat que «aquesta expansió no només reforça la nostra capacitat operativa, sinó que ens posiciona com un port atractiu per captar nous operadors, generar ocupació i aportar valor al teixit productiu de l´entorn».
Creixement del trànsit de mercaderies al primer quadrimestre
A aquesta potent aposta del sector privat pel port de Castelló se suma l’increment del trànsit de mercaderies el primer quadrimestre de l’any, que ha arribat a gairebé 6 milions de tones, fet que suposa gairebé un 8% més que en el mateix període del 2024. Creixements de trànsits que es registren en tots els seus sectors productius. D’una banda, el sector energètic, atès que el granel líquid es manté com el principal trànsit del port, amb més de 3 milions de tones, que representen el 50,7% del total i creixen un 2,3% respecte a l’any anterior. Destaquen productes estratègics com el petroli cru, les gasolines i el fueloil.
D’altra banda, creixement en trànsit de mercaderies vinculades al sector ceràmic, com ara argiles -amb un augment d’un 71,3%-, o rajoles i rajoles, que creixen un 31,2%, cosa que reforça el paper de PortCastelló com a port estratègic per a la indústria ceràmica.
PortCastelló també creix en trànsits vinculats al sector agroalimentari, i el primer trimestre de l’any duplica el trànsit de cereals i pinsos, en línia amb el seu objectiu de convertir-se en port logístic de referència per a la indústria agroramadera de la Comunitat Valenciana i Aragó.
El president de l’Autoritat Portuària, Rubén Ibáñez, ha destacat que «el creixement del trànsit i la captació de noves inversions privades són dos indicadors clars que el nostre port està en una dinàmica positiva que reforça el paper com a motor econòmic i logístic al servei dels sectors industrials, energètics i agroalimentaris».
Informació i Foto: Comunicació PortCastelló