Política

El ple del Consell acorda la reversió de Palau dels Boïl d’Arenós

El Consell ha acordat resoldre el conveni subscrit el 1995 entre la Generalitat Valenciana i la Societat Rectora de la Borsa de Valors mitjançant el qual es cedia de forma gratuïta l’ús del conjunt immobiliari situat al carrer Llibreters números 2 i 4 de València, així com revertir el mateix a l’Patrimoni de la Generalitat.

Com a conseqüència dels successius canvis societaris que han afectat la Societat Rectora de la Borsa de Valors de València, així com per l’evolució de l’funcionament de l’mercat borsari, s’ha produït un canvi en la naturalesa de l’activitat que es desenvolupa actualment al Palau dels Boïl d’Arenós.

De fet, actualment no es porta a terme cap negociació en el Mercat de Valors de la ciutat, ni s’efectuen activitats de registre, liquidació o compensació, incomplint així la condició bàsica per a la cessió gratuïta d’ús, que era l’destinar l’edifici a serveis propis de la Borsa.

Actualment l’edifici està ocupat per Borses i Mercats Espanyols (BME), que des l’11 de juny de 2020 pertany a la multinacional suïssa SIX Group AG.

antecedents

El conveni entre la Generalitat i la Societat Rectora de la Borsa de Valors de València es va formalitzar el 30 de març de 1990 i, en compliment d’aquest conveni el Consell, mitjançant Decret 109/1995, de 6 de juny, es va disposar la cessió gratuïta de l’immoble del carrer Llibreters de València per un termini de 30 anys

Posteriorment, per Decret 206/1996, de 5 de novembre de Consell, es va concretar l’abast de la cessió a la Societat Rectora de la Borsa de Valors de València, en el sentit de condicionar la cessió gratuïta d’ús del conjunt immobiliari a ser destinat a seu i serveis propis de la Borsa.

La cessió gratuïta, prevista per al termini de 30 anys, tenia una destinació específica recollit en la seva part dispositiva: “Els locals que en virtut de la present autorització es cedeixen, han de ser utilitzats per les entitats cessionàries amb l’única finalitat de realitzar activitats pròpies de la seva competència o altres que puguin contribuir a consolidar la ciutat de València com a plaça financera diferenciada d’altres “.

D’aquesta manera, la cessió es va justificar en la utilitat pública i interès social de la fi a què es van destinar els immobles, l’activitat de Borsa, que, però, la Societat Rectora no porta a terme en l’actualitat en els termes que van justificar el ús gratuït de el patrimoni públic en 1995.

Per tot això, des del Consell s’ha promogut tant la denúncia de l’conveni subscrit amb la llavors Societat Rectora de la Borsa de Valors, avui Borses i Mercats Espanyols (BME), com la reversió de el dret d’ús gratuït de el conjunt immobiliari.

Tant el Decret 109/1995 com posteriorment el Decret 206/1996, estableixen que en cas d’incompliment dels fins objecte de la cessió, els immobles cedits revertiran de ple dret a el patrimoni de la Generalitat.

 

 

 

 

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint