El Playas de Castellón líder de la lliga masculina i femenina
El Playas de Castellón ha acabat tots els seus partits de la lliga de Divisió d’Honor, abans de la gran final, tant a la categoria masculina com a la femenina amb solvents triomfs i encapçalant les dues classificacions.
A la categoria masculina, la Lliga Joma, el Platges s’ha enfrontat al Cornellà, l’Hospitalet, Agrupació Atlètica de Catalunya, Numantino de Sòria, Tenerife Caja Canarias i Cartagena, amb la qual cosa ha acumulat 8 punts i és líder de la classificació, prèvia a la final que se celebrarà a Madrid el cap de setmana del 10 i 11 de juny, empatat amb el Pamplona, club que serà el seu gran rival a la final.
L’equip castellonenc ha estat competint amb pocs atletes que disputaran la gran final, reservant a la majoria de les seves figures per a la competició on es jugarà el títol i on sortirà com a gran favorit. No han competit encara els internacionals Javer Cienfuegos, Iñaki Canyal, Sergio Paniagua, Daniel Rodriguez, Mohammad Ataoui, Rodrigue Kwizera i Thierry Ndikumwenayo.
A la categoria femenina, la Lliga Iberdrola, el Playas ha resolt els seus enfrontaments amb l’Universitat de Lleó, Unicaja de Jaén, Ria Ferrol, Manresa, L’Hospitalet i Escorpí de Saragossa, de forma brillant, vencent, igual que l’equip masculí , a tots els seus contrincants. Aquestes fases prèvies han acabat, abans de la final, amb un empat a 8 punts entre el Playas, el F.C. Barceona i el València. S’espera una final molt competida que es pot decantar per qualsevol dels tres en base a detalls com alguna lesió o alguna fallada a la competició.
El Playas també ha deixat fora d’aquest inici de lliga internacionals com Ona Rossell, Claudia Conte, Yurena Hueso i Aitana Radsma per lesió, encara que sembla difícil recuperar alguna excepte Ona Rossell i ha deixat seguir amb els seus entrenaments sense comptar amb ella Carmen Avilés, millor marca espanyola de l’any el 400 i la fondista Likina Amewab, així com les internacions cubanes Roxana Gómez Rosemay Almanza i la triplista, millor marca mundial de l’any, Liadagmis Povea.
En definitiva la feina està feta i ara toca esperar aquesta gran jornada de la segona setmana de juny on es posarà en joc el títol entre els 8 millors clubs de cada categoria. Per part masculina competiran Platges, Pamplona, el Fent Camí valencià, l’Unicaja de Jaén, el Cornellà, el Nerja malagueny, la Reial Societat de Sant Sebastià i l’Scorpio de Saragossa. El Playas, aconseguint el títol, aconseguirà ser històricament l’equip que compti amb més títols de Lliga de Divisió d’Honor amb 15 triomfs.
Per part femenina, dol impressionant entre Platges, F.C. Barcelona i València sense un clar favorit. Els acompanyaran en aquesta final l’Atlètic Sant Sant Sebastià, el Nerja, el Pamplona, l’Unicaja de Jaén i l’equip català del Manresa.
Informació i Foto: Club Atletisme Playas de Castellón