El Planetari de Castelló estrena la projecció de “la pel·lícula de l’eclipsi”
El 12 d’agost de 2026 i el 2 d’agost de 2027 tindran lloc dos eclipsis totals de Sol, mentres que el 26 de gener de 2028 es produirà un eclipsi anul·lar visible des d’àmplies zones del territori ibèric. Un fenomen excepcional que s’ha convertit en el documental 3CLIPSE, una producció immersiva per a planetaris que acosta al públic un dels espectacles més fascinants de la naturalesa. El projecte ha aconseguit reunir 35 planetaris, museus i centres de divulgació científica d’Espanya i Portugal, entre ells el de Castelló, convertint-se en una de les majors iniciatives de cooperació en l’àmbit de la divulgació astronòmica. A partir de demà, el públic castellonenc podrà gaudir d’este film de 27 minuts dirigit per Fernando Jáuregui i produït pel Museu Elder de la Ciència i la Tecnologia de Las Palmas de Gran Canaria.
3CLIPSE és un viatge immersiu a través d’espectaculars recreacions astronòmiques i visualitzacions *fulldome, el programa explora la complexa dansa celeste entre el Sol, la Lluna i la Terra, revelant els mecanismes que fan possibles els eclipsis i el paper que han exercit en el desenrotllament de la ciència. La regidora de Cultura, María España, ha destacat que “este film convida al públic a contemplar l’univers des d’una nova perspectiva i a redescobrir la bellesa i precisió dels moviments que governen el nostre cel. Una experiència immersiva que combina ciència, història i emoció per a revelar la verdadera naturalesa d’un dels espectacles més fascinants del cosmos. És un honor que hàgem participat en la seua producció i ara en la seua exhibició simultània en tots els planetaris d’Espanya”.
Informació i Foto Ajuntament de Castelló