El perfil del turista internacional que va visitar la Comunitat Valenciana el 2024 destaca per allotjar-se prop de 10 dies i fer una despesa mitjana diària de 131,4 euros
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha donat a conèixer les dades del ‘Perfil del turista internacional que visita la Comunitat Valenciana 2024’, un informe elaborat per Turisme Comunitat Valenciana a través de les dades de les enquestes Frontur (estadística de moviments turísitics a frontera) i Egatur (enquesta de la despesa turística6)8 de l’Institut es estrangers van visitar la nostra destinació el passat any.
D’aquests, un 24,7% provenen del Regne Unit, “mercat que torna a situar-se com el majoritari i el principal mercat emissor de turisme internacional cap a la Comunitat Valenciana, seguit del mercat francès amb una quota del 18,9%”, ha assenyalat Marián Cano. El tercer mercat principal és el nòrdic amb un percentatge del 8,7%, seguit dels Països Baixos amb el 7,6% i Alemanya que va assolir una quota del 6,3% el 2024.
De la mateixa manera, la titular de Turisme ha apuntat que la despesa mitjana diària dels que ens van visitar l’any passat també es va incrementar respecte a 2023, passant de gastar 126,8 euros de mitjana al dia a 131,4 euros el 2024. Així mateix, ha destacat que el motiu principal del viatge “segueix sent el lleure i les vacances ,9 % de les ocasions”.
Segons ha remarcat la consellera Marián Cano, “aquest tipus d’anàlisi ens serveix per orientar millor les nostres estratègies de promoció i ser més eficaces a l’hora de dur a terme accions als diferents mercats potencials”.
La responsable de la política turística del Consell considera “fonamentals” aquestes dades a l’hora de prendre decisions i “ser més efectius amb els recursos que destinem a cadascun, així com amb els productes que reforcem”.
Preferències, allotjament i despesa per productes turístics
Pel que fa a les activitats preferides del turista internacional, l’ús i el gaudi de les platges se situa com la primera opció, amb una quota del 81,1 %, seguida de les compres (66,8 %), visitar ciutats (66,4 %), gastronomia (40,3 %), activitats de diversió (39,6 %)2, visites culturals.
Tot i això, s’ha detectat el 2024 un increment en l’interès per les activitats esportives, que ja arriben al 13,1%, així com la pràctica del golf que acapara 2,5% del total d’activitats realitzades pels turistes residents a l’estranger.
La majoria dels turistes internacionals escullen allotjar-se en un hotel durant les vacances (un 38,7 %), mentre que el 18,9 % opta pel lloguer d’un habitatge turístic. El 76,8% arriben a través d’un dels tres aeroports de què disposa la Comunitat Valenciana, mentre que el 21,9% ho fa per carretera.
D’altra banda, l’informe esmentat indica que la despesa diària d’aquests turistes internacionals s’incrementa de manera notable quan la seva estada es produeix per feina o per negocis, arribant als 192 euros diaris amb una estada mitjana de set dies. També el turista internacional que escull la Comunitat Valenciana per a la pràctica esportiva, desemborsa una despesa diària major, situant-se en 184,2 euros diaris amb una mitjana de 5,8 dies. El segueix el turista cultural, la despesa del qual puja a 134,8 euros diaris amb una estada de 8,6 dies.
Més de la meitat dels visitants estrangers són homes (un 58,8%), entre 45 i 64 anys, seguit de prop pel rang d’entre 25 i 44 anys. La majoria tots són persones amb estudis superiors i en actiu.
Dades per províncies i punts turístics
Si fem una anàlisi per províncies, podem constatar que el mercat britànic continua sent el principal en destinacions com ara la província d’Alacant o la ciutat de Benidorm, on els britànics suposen el 74,1 % de la seva demanda. Tot i això, els francesos opten majoritàriament per la província de Castelló amb una quota del 60,5 %, i per la província de València, on representen el 27,7 % del total de visitants estrangers.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana