El nou pou de bombament per a aigües residuals de Montroi recollirà més cabal i evitarà sorolls i males olors als veïns
La Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, a través de l’Entitat Pública de Sanejament d’Aigües Residuals (EPSAR), construeix un nou pou de bombament per a aigües residuals en el terme municipal de Montroi que recollirà més cabal i evitarà sorolls i males olors als veïns.
Les obres, per un import de 284.632,47 euros, consisteixen en la creació d’un nou pou de bombeig aigües avall de l’actual i de les corresponents connexions, tant dels col·lectors d’arribada com de la impulsió de sortida, a la xarxa primària existent . Així mateix, s’inclouen els equips electromecànics i la instal·lació elèctrica i de control necessaris per al seu funcionament.
D’aquesta manera, es disposarà de capacitat per recollir les aigües residuals del municipi de Montroi, tant les actuals, com les futures previstes en els Polígons I i II, les aigües no poden ser recollides pel pou de bombeig actual pel fet que les canonades arriben a una cota massa baixa.
A més, es resol el problema de sorolls i d’olors de l’estació de bombament actual, la qual es troba propera a zones urbanitzades.
L’actual estació de bombament de Montroi impulsa les aigües residuals d’aquesta localitat per al seu tractament a l’estació depuradora d’aigües residuals de la Mancomunitat de la Vall dels Alcalans, que dóna servei a les poblacions de Montserrat, Montroi i Real de Montroi.
A més, l’estació de bombament es troba obsoleta, sobrepassada en capacitat i presenta afeccions per sorolls i olors a la població de Montroi donada la seva proximitat a zones urbanitzades.
Les obres es van iniciar el passat mes de maig i s’espera la seva finalització en un termini de tres mesos.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana