El Museu Nacional de Ceràmica i Arts Sumptuàries González Martí presenta l’exposició Vicente Espinosa Carpio. La ceràmica elevada a l’escultura d’excel·lència’
El Museu Nacional de Ceràmica i Arts Sumptuàries González Martí, museu de titularitat estatal del Ministeri de Cultura, presenta l’exposició Vicente Espinosa Carpio. La ceràmica elevada a escultura dʻexcel·lència”.
L’obra de Vicente Espinosa Carpio (Alfara del Patriarca, 1948) uneix la tradició i la modernitat en aquesta proposta expositiva a través d’un conjunt de 54 obres. El treball d´aquest artista ceramista aporta una visió evocadora de les arrels de València i de la seua tradició.
En aquesta exposició es presenten obres inèdites d’inspiració tradicional, destacant la interpretació personal que l’artista ha realitzat de la carrossa de les nimfes dels marquesos de Dos Aguas, treball que s’exposa per primera vegada al públic.
Vicente Espinosa Carpio és un referent de la ceràmica artística a Espanya el treball de la qual s’ha desenvolupat a la seva terra natal. València ha estat la seua font d’inspiració al llarg de la seua trajectòria plasmant-la en fang i investigant i reinterpretant les seues tradicions. El 2020 va rebre la Medalla d’Or per la seva trajectòria professional artística, atorgada per Forum Europa, entitat reconeguda per les Nacions Unides.
El 2017 el Museu Nacional de Ceràmica i Arts Sumptuàries va realitzar una mostra retrospectiva de la seva obra i ara torna a obrir-li les portes per donar a conèixer els seus darrers treballs.
La mostra es podrà visitar a València del 26 de juny fins al 15 de setembre del 2024.