Municipis

El municipi de Callosa d’en Sarrià compta amb un nou centre social

El municipi de Callosa d’en Sarrià compta amb un nou centre social gràcies a la inversió de 450.000 euros realitzada per la Diputació d’Alacant en col·laboració amb l’Ajuntament de la localitat. El diputat d’Infraestructures, Antonio Bernabeu, i l’alcalde, Andrés Molina, han inaugurat aquest matí aquestes noves dependències, concebudes per acollir activitats culturals, educatives i comunitàries, ubicades a la prolongació del carrer Ramon i Cajal.

L’ampliació de les instal·lacions municipals existents en aquest emplaçament, on es troben ja la seu de la Policia Municipal i el local dels ‘Nostres majors’, ha permès dotar-lo d’un espai més gran, en aquest cas per a ús social i cultural, una obra que ha estat finançada en un 75% per la Diputació amb 337.500 euros.

La nova construcció, de 738 m2 i disseny diàfan, compta en planta semisoterrani amb sala multiusos de 320 m2, vestíbul i zona de serveis i està destinada a acollir diferents activitats –teatre, concerts, reunions– i donar cabuda a les diferents associacions del municipi. L’obra, executada per la Diputació, ha prioritzat la funcionalitat i l’adaptabilitat de l’espai, garantint-ne la integració amb les edificacions existents i futures ampliacions. A més, la coberta, que queda pràcticament a peu de carrer, s’ha dissenyat com una plaça-mirador, que permet un ús addicional de l’espai públic.

“Aquesta ampliació reforça el compromís de la Diputació d´Alacant i de l´Ajuntament amb la promoció de la cultura i la vida comunitària, oferint un entorn modern i accessible per al gaudi de tots els ciutadans”, ha apuntat Bernabeu.

Per part seva, l’alcalde ha agraït el suport prestat per la institució provincial “per executar una obra molt demandada pel municipi que podran gaudir les associacions i tots els veïns de Benifato”.

Durant la seva visita a Callosa d’en Sarrià, el diputat també ha pogut abordar amb el primer edil la resta dels projectes que la institució provincial impulsa al municipi, entre ells el que l’Ajuntament ha sol·licitat en el marc de Planifica 2024-2027; la remodelació de la Plaça del passeig Vicent Berenguer i Llopis que compta amb un pressupost de 937.598 euros, finançat en un 75,25% per la Diputació amb 726.836 euros.

La millora de l’accessibilitat a les instal·lacions esportives, vestuari i graderies del camp de futbol (198.000 euros), l’adequació de la zona vede del Calvari (54.000 euros), la instal·lació de mobiliari a parcs i jardins (131.000 euros) l’acondicionament del Carrer San Isidre (118). 00 euros) són algunes de les moltes altres actuacions que han comptat amb ajuda provincial de la Diputació gràcies a plans com +Cerca, Planifica o +Esport.

Benifat

Després del seu pas per Callosa d’en Sarrià, Antonio Bernabeu, acompanyat en aquesta ocasió per la vicepresidenta primera, Ana Serna, s’ha desplaçat fins a la localitat de Benifato per reunir-se amb el seu alcalde, David Blanes, per analitzar el projecte sol·licitat per l’Ajuntament al nou Planifica; la construcció d’un edifici per a l’ampliació de dependències municipals amb un pressupost de 345.693 euros, que la Diputació subvenciona amb 339.500 euros, el 95,5% del total.

Així mateix, els responsables públics han aprofitat per visitar altres obres impulsades per la Diputació a Benifato com el nou dipòsit d’aigua a l’àrea recreativa de Pertegat (39.846 euros), la millora de camins municipals, entre ells el que dóna accés a aquest espai natural (254.500 euros), el condicionament de la piscina municipal i la terrassa (90.000 euros). construcció de la pista de pàdel i pista de futbol 3×3 (36.500 euros).

Després del seu recorregut per ambdós municipis, Antonio Bernabeu ha destacat “la importància de la col·laboració entre administracions per a entre tots oferir millors serveis i infraestructures als ciutadans i, per tant, incrementant la qualitat de vida als nostres municipis”.

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint