El Maig di Gras creix fins a arribar als més de 40 actes en tan sols tres dies de festival de música de carrer
La quarta edició del festival arriba aquest proper cap de setmana a Borriana amb les actuacions destacades de Les Fanflures, Balkan Paradise Orchestra o la Broken Brothers Brass Band
Que el festival Maig vaig Gras s’ha convertit en referent de les cites de música negra i de carrer amb tan sols tres edicions celebrades a la ciutat de Borriana, no se’ls escapa a pràcticament cap persona melòmana o curiosa per tot allò que es mou a nivell cultural i musical en terres valencianes. I veient la programació que l’Associació Cultural Soul Explosion ha detallat ja amb tots els horaris i llocs de celebració de cada actuació, la quarta edició que arriba el proper cap de setmana als carrers de Borriana, encara farà créixer més tant el nivell com la participació en cadascuna de les seves iniciatives i actes. Tal com ja es va explicar durant les setmanes prèvies a les que es va anar completant la participació de desenes de grups i col·lectius, «en l’edició de 2019 es viurà una petita internacionalització, almenys a nivell de procedència d’algunes de les bandes que actuaran , ja que divendres es podrà gaudir dels italians The Uppertones, mentre que dissabte arribarà el torn per a la doble actuació de la brass band francesa les Fanflures.
Però a més, i tal com expliquen des de l’organització del festival Vicent Aleixandre i Tatiana Javaloyes, que enguany realitzarà les funcions de Mestra de Cerimònies durant les diferents actuacions del festival, «el Maig vaig Gras segueix apostant per aquesta tipologia de festival a la que l’important és gaudir de la música al mig del carrer, de forma totalment gratuïta i sense les pretensions d’altres esdeveniments que persegueixen la massificació i tan sols busquen el negoci que pugui derivar-se d’una programació musical «. Així que, un any més, el Maig vaig donar Gras torna a apostar per conceptes com el de la inclusió, la participació ciutadana o la presència de dones en les actuacions que es programen, per això durant el cap de setmana també arribaran a Borriana les components de Balkan Paradise Orchestra, un brass band formada exclusivament per dones que actuarà tant el divendres 17 a partir de les dotze de la nit, com el dissabte a partir de les 21:30 hores.
Però a més i tal com es va promoure especialment a partir de la tercera edició del Maig vaig donar Gras, el festival torna a comptar amb una nombrosa i implicada participació de diferents col·lectius i associacions culturals locals dins la seva programació. Així, el dissabte a les 12:00 del migdia, l’Agrupament Escolta de Borriana programa activitats i tallers per a nens i nenes a la plaça Major, mentre que diumenge arribarà el moment per a les actuacions de l’alumnat del centre de Música Moderna The Session, a partir de les 12:30 hores a l’escenari de la plaça Major. I a la tarda, tancaran les actuacions a la plaça Major d’aquesta quarta edició del Maig vaig donar Gras, tant l’alumnat del Centre Municipal de les Arts Rafel Martí de Viciana a partir de les 18:30, com la Banda Jove de l’Agrupació Filharmònica Borrianenca que actuarà a partir de les 19:30. El final de festa anirà a càrrec d’una formació local, la Borriana Big Band, que després d’un gran any d’actuacions i diferents reconeixements, també formen part de la nodrida i variada programació del Maig di Gras.
Finalment, des de l’organització del festival i la regidoria de Cultura, també ha detallat que «la varietat i diversitat de la programació sempre ha estat una de les senyes del Maig vaig donar Gras, així que no volíem que en aquesta quarta edició fos diferent, pel que durant tot el cap de setmana es gaudirà d’una zona de Food Trucks, prop de vint sessions diferents de discjòqueis, tant durant el dia a la plaça Major com en les Night sessions que se celebren al Naraniga Gastromusic, a més de presentacions de llibres dedicats a la música negra i de carrer, exposicions com la col·lectiva de cada any, la de Miku Conservació, la Via Invisible d’Angie Vera, o la intervenció mural que realitzaran les components de Very Veritas, sense oblidar la nostra tradicional concurs de paraigües , els tallers de ball amb Swing i Au, o els d’instruments amb Ficar Mà Rara. Tal com han volgut concloure tant des de la regidoria de Cultura, que un any més comparteix l’organització del festival amb l’Associació Soul Explosion «una vegada més, el Maig vaig Gras va un pas més enllà, i s’ha treballat de forma especialment esforçada durant l’últim any perquè una cita que ja és de referència entro els i les amants de la música negra i de carrer, torni a tenir tots els al·licients i ingredients per tornar a cuinar un èxit total tant de participació com de difusió i democratització cultural i musical «.
Informació i Foto: http://www.burriana.es