El Juvenil A del VillarrealCF participarà a la prestigiosa Dallas Cup
La Dallas Cup és un torneig de tremendes dimensions. Hi ha fins a deu diferents categories dins del mateix torneig. En total, 248 equips competiran en la Dallas Cup repartits entre la Sub12, Sub13, Sub14, ‘Univision Esports Super Sub14’, sub15, Sub16, Sub17, Sub18, Sub19 i Sub19 ‘Gordon Jago Super Group’.
Precisament en aquesta última categoria és en la que competirà el juvenil del Vila-real. Al ‘Gordon Janus Super Group’ hi haurà 12 equips, de set països i quatre continents diferents. Al costat del conjunt groc participaran equips de la talla d’Arsenal, Liverpool, Cruzeiro … De totes les parts del món. Promet ser una experiència inoblidable.
Encara no estan definits els emparellaments, però el que sí que està confirmat és que els 12 participants quedaran dividits en quatre grups de tres equips. Els tres campions de cada grup i el millor segon passaran a semifinals.
Els partits es disputaran en magnífiques instal·lacions. En total, hi haurà quatre seus. El Toyota Stadium, al Cotton Bowl Stadium, l’MoneyGram Soccer Park (nomenat ‘Camp de l’Any’ segons la revista Sports Turf magazine) i el Richland College.
Cinc groguets ja van participar en el torneig
És la primera vegada que un equip del Vila-real CF participarà en aquest torneig, tot i que cal recordar que diversos jugadors amb present o passat ‘groguet’ ja ho han disputat. És el cas del central argentí Ramiro Funes Mori, que va jugar aquest campionat en 2008, els germans mexicans Giovani i Jonathan dos Santos (2001), el nord-americà Jozy Altidore (2004) o l’ítalo-americà Giuseppe Rossi (2006), entre d’altres.
Cinquè club espanyol que juga la Dallas Cup
El Vila-real es convertirà en el cinquè club espanyol en participar en aquest prestigiós torneig. Anteriorment ho va fer el Reial Madrid (2006), FC Barcelona (2011), València CF (2015) i Real Oviedo (2018). El Reial Madrid va guanyar el torneig en 1993 i 1994.
Dallas Cup és el torneig internacional de futbol juvenil més antic i prestigiós dels Estats Units. Consistint en grups d’edat des Sub13 fins Sub19, l’Dallas Cup mitjana a més de 100.000 espectadors durant la setmana del torneig. Des del seu inici el 1980, la Dallas Cup ha rebut equips i àrbitres de 47 estats, 6 continents i més de 100 països. El Vila-real passarà a formar part de la història d’aquest prestigiós torneig. Un excitant repte per a la Pedrera Grogueta.
Possibles rivals en la Dallas Cup
arsenal FC
Liverpool FC
Cruzeiro
Red Bull Brasil
Ikapa Sporting
tigres
CF Monterrey
Queretaro
Toronto FC
FC Dallas
New York City FC
Últims campions de la Dallas Cup
Edició 2018: Tigres
Edició 2017: FC Dallas
Edició 2016: Everton FC
Edició 2015: Coritiba FC
Edició 2014: River Plate