El Ivaspe oferta 69 cursos per formar els professionals en emergències
D’aquesta manera, el Pla anual d’activitats formatives de l’Ivaspe en emergències està compost per 69 cursos, el que es tradueix en més 3.000 places. Les persones destinatàries d’aquests cursos van des personal tècnic d’emergències de l’Agència Valenciana de Seguretat i Respostes a les Emergències, personal de l’112 Comunitat Valenciana, els sis Serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS), els Bombers Forestals de la Generalitat Valenciana, el personal sanitari d’emergències, bombers voluntaris, agrupacions i associacions locals de Protecció Civil, Agents Mediambientals, brigades forestals de les Diputació de València, tècnics municipals, comandaments de la Policia Local i altres serveis relacionats amb les emergències.
En qualsevol cas, el nombre de places final es pot veure incrementat en funció de la demanda, que pot implicar un increment de nombre d’edicions de cada curs.
El termini per inscriure s’ha obert avui dimarts dia 10 de març i finalitza el proper dia 30. Les persones interessades poden inscriure a través de la pàgina web de l’Ivaspe: consultar aquí.
Novetats en els cursos
Els plans aborden les principals temàtiques per als diversos professionals que conformen aquests col·lectius.
Aquest any algunes de les novetats d’aquesta edició de el pla de formació són els cursos d’organitzacions d’alta fiabilitat, el curs de maquinària pesada en l’extinció dels incendis forestals, el curs de busseig en fums o el curs de formació en grup d’edificacions de la Unitat bàsica d’avaluació de danys que es realitzarà a l’Institut Valencià d’Edificació.
En aquest últim curs, a més dels intervinents en l’emergència, podran realitzar-professionals d’arquitectura i d’arquitectura tècnica d’ajuntaments, diputacions i de la Generalitat.