El Ivace dóna suport amb 15 milions d’euros la cooperació entre instituts tecnològics i empreses de la Comunitat Valenciana
L’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace) ha convocat els ajuts per donar suport a la cooperació entre centres tecnològics i empreses de la Comunitat en el desenvolupament de projectes d’investigació i desenvolupament tecnològic de caràcter no econòmic.
La convocatòria, cofinaciada amb fons Feder, està dotada amb un pressupost inicial de 15 milions d’euros destinats a donar suport a la generació de coneixement i tecnologia d’alt valor afegit i facilitar la transferència i aplicació de resultats al conjunt de sectors productius.
La directora general de l’Ivace, Júlia Company, ha assenyalat que «la col·laboració de les empreses és fonamental per garantir que els projectes d’investigació responen a les necessitats dels diferents sectors, augmentant així, les possibilitats d’aplicar els resultats en les empreses de la Comunitat «.
Aquesta voluntat atén al compromís adquirit pel conseller d’Economia, Rafa Climent, de transformar el model productiu de la Comunitat a través d’un sistema d’innovació orientat a aconseguir els màxims resultats en l’àmbit de l’economia productiva.
«En aquest sentit- s’ha referit la responsable del Ivace- el paper dels instituts tecnològics és fonamental. Tenim una sòlida xarxa de centres tecnològics, amb un enorme potencial investigador del qual hem de treure el màxim profit i als quals, des de la conselleria d’Economia i el Ivace, donarem les eines necessàries perquè segueixin sent un referent nacional «.
Prova d’això és que, el 2018, el Ivace té consignat en els seus pressupostos un total de 38 milions d’euros per donar suport a l’activitat investigadora dels centres tecnològics fet que suposa un 34,5% més que en l’exercici anterior.
Aquest muntant prové de fons propis de la Generalitat i de fons cofinançats per la Unió Europea.
El termini per presentar les sol·licituds comença el 19 de febrer fins al 28 del mateix mes.
147 projectes de col·laboració finançats en 2018
L’any passat, l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial va donar suport amb més de 22 milions d’euros un total de 147 projectes d’investigació desenvolupats pels instituts tecnològics en col·laboració amb les empreses de la Comunitat.
Cadascun dels projectes va ser finançat amb al voltant de 150.000 euros -de mitjana- i en el seu desenvolupament estan col·laborant -en global- més de 800 empreses, en activitats que van des de l’anàlisi de necessitats, la definició dels projectes, en el seu desenvolupament i execució així com en activitats de transferència i promoció dels resultats obtinguts.
Els 147 projectes recolzats estan alineats amb les línies d’actuació que recull l’Estratègia d’Especialització Intel·ligent de la Comunitat Valenciana.
Informació i Foto: http://www.gva.es