Política

El Ivace destina més de 162.000 al desenvolupament d’un programari digital que facilita l’aplicació de l’energia geotèrmica en habitatges i edificis de nova creació

La unitat d’innovació de l’Institut Valencià de Competitivitat Empresrial (Ivace) ha destinat més de 162.000 euros al desenvolupament d’un programari digital dirigit a facilitar l’aplicació d’energies renovables en els habitatges i edificis de nova creació, concretament la geotèrmia succinta.

Aquesta eina digital anomenada Intgeother, l’ha desenvolupat durant dos anys l’Institut de Tecnologia Ceámica (ITC) i compta amb la col·laboració de quatre empreses de la província de Castelló.

Els destinataris del projecte són els representants de les Adminsitraciones públiques i professionals de l’arquitectura, els que en l’actualitat han de complir una sèrie de normatives (PNIEC, RITE, etc.) en els seus nous projectes, les quals incideixen, precisament, en la implantació d’energies renovables.

Amb aquesta ‘programari’, aquests professionals tenen al seu abast una nova base de dades intel·ligent que ajudarà en l’elecció de la implantació de sistemes de geotèrmia de manera fiable i segura, garantint l’eficiència de la instal·lació amb bons rendiments i un baix impacte ambiental alhora que promourà aquest mercat incipient de forma segura.

El Ivace i ITC han organitzat a Castelló un taller pràctic per provar l’aplicació. En ell han participat col·lectius de l’arquitectura, la construcció i empreses dedicades a l’enginyeria.

Tots ells han testat el programari i han prodido comprovar com els pot orientar i oferir dades a l’hora d’implantar una energia com la geotèrmia en els habitatges, una energia que a la Comunitat Valenciana té un gran potencial que no s’està fent servir.

La gran majoria d’usuaris i usuàries del taller han destacat la utilitat de la plataforma Intogether i la seva preferència per la geotèrmia perquè no provoca cap impacte fora de l’edificació que afecti a l’estètica i la construcció del seu projecte.

En contraposició, han reclamat més informació i ajudes públiques per a la seva implantació.

Suport a la recerca

La Conselleria d’Economia Sostenible, a través de l’Ivace, recolza als centres tecnològics de la Comunitat el desenvolupament de projectes d’I + D de caràcter no econòmic en cooperació amb empreses de la Comunitat Valenciana alhora que finança la generació de coneixement i tecnologia de alt valor afegit i la transferència dels resultats al conjunt dels sectors productius.

Per a la directora general de l’Ivace, Júlia Company, el paper d’aquests centres en la política tecnològica de la Generalitat “és clau i les empreses han de saber que en ells tenen a la seva disposició els recursos materials i humans per seguir creixent i han de aprofitar-los” .

Amb aquests ajuts, la unitat de Ivace Innovació cobreix les despeses del personal propi de caràcter tècnic i científic, les despeses de serveis externs necessaris per al desenvolupament del projecte i les despeses generals de funcionament i de personal propi de gestió i administració.

Ajudes a la instal·lació d’energia geotèrmica

Ivace Energia compta amb ajudes per a la instal·lació d’energia, geotèrmica tant per a particulars com per a empreses i entitats públiques.

En el cas dels cas de particulars, s’impulsa la instal·lació d’aquesta i altres energies renovables a través d’una deducció fiscal del 20% en el tram autonòmic de l’IRPF.

Per a les empreses i entitats públiques, Ivace Energia concedeix subvencions a fons perdut, que poden arribar fins al 65% del cost del projecte.

Geotèrmia Somera: Una energia sostenible i rendible

La geotèrmia succinta és un tipus d’energia renovable àmpliament utilitzada per climatitzar des d’habitatges unifamiliars fins a grans complexos com hospitals o centres universitaris.

Aquest tipus d’energia és rendible a mitjà i llarg termini i és unes de les energies renovables més sostenibles des del punt de vista mediambiental.

La seva aplicació pot ajudar a reduir les emissions de CO2 disminuint considerablement els costos econòmics i energètics fins als 200,000 euros en despeses de climatització.

Segons han explicat des de l’ITC, “de tot el consum d’energia que es produeix a Europa, el 47% procedeix dels edificis, mentre que al voltant del 80% d’aquesta energia es destina a l’abastament de la seva demanda tèrmica (a Espanya el 70 %). Tot això suposa el 60% de les emissions directes de CO2 en ciutats “.

 

 

 

 

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint