El grup socialista de Castelló coordina l’estratègia municipal a la recta final del mandat per retre comptes davant la ciutadania
El grup municipal socialista de Castelló encara l’últim any del mandat municipal amb la vista posada en reforçar el compliment del Pacte del Grau i potenciar el contacte amb la ciutadania. Les regidores i els regidors del PSPV-PSOE a l’Ajuntament de Castelló han mantingut avui una reunió d’inici de curs polític per definir l’estratègia per als pròxims vuit mesos i han establert les prioritats per als projectes pendents, per tal de retre comptes de la seva gestió davant la ciutadania en 2019.
L’alcaldessa, Amparo Marco, ha presidit la reunió del grup municipal i ha destacat el “balanç altament satisfactori” de les polítiques desenvolupades en el mandat. “En tres anys de govern, la ciutadania ha pogut comprovar l’eficàcia de la gestió de totes i cadascuna de les regidories. Hem fet passos cap endavant per fer de Castelló una ciutat amb més oportunitats, més ocupació, més benestar, més dinamisme social i cultural, més igualtat i més sostenibilitat “.
Marc ha destacat els efectes del canvi en àrees centrals com l’econòmica, la urbanística i la social. El deute s’ha reduït en més de la meitat, en passar del 90% al 29% sobre els ingressos corrents, el que ha permès baixar impostos tan rellevants com l’IBI, incrementar els programes d’ocupació, augmentar l’obra pública de remodelació urbana i reforçar els serveis d’atenció a la ciutadania.
La restitució de la legalitat urbanística, amb la revisió del Pla General i les inversions en infraestructures per més de 30 milions d’euros han estat dues fites del mandat, igual que l’impuls dels programes d’ocupació, amb un increment d’un 650% en el pressupost de promoció econòmica. La línia d’ajuts socials també s’ha reforçat, fins gairebé triplicar les de l’època del PP. El balanç es complementa amb la recuperació de la teleassistència, l’atenció a la infància i la gent gran, la modernització i obertura de l’administració local a la ciutadania.
Marc ha comminat els regidors i les regidores socialistes a “posar Castelló per sobre de tot”, una petició que trasllada a la resta de forces polítiques representades a l’Ajuntament: “La ciutadania ens exigeix dia a dia que dediquem el nostre treball perquè Castelló avanç i progressi, i això ens obliga a aparcar els interessos electoralistes, especialment en moments tan propers a la cita electoral “, ha declarat.
En el període de temps que resta de mandat, el grup socialista assumeix com a principal repte el desenvolupament del Pacte del Grau, l’acord programàtic que va sustentar l’acord de governabilitat entre els tres grups d’esquerres al consistori. “El Pacte del Grau és el nostre contracte amb la ciutadania. Vam signar un document que sintetitzava l’anhel de canvi i la voluntat de transformació de la ciutat després d’un període de 24 anys de desgovern i sospites d’ús inadequat de les institucions “, apunta.
El tram final del mandat suposarà també la culminació de projectes com el Centre d’Alzheimer La Pineda o la remodelació de l’avinguda Enrique Gimeno i l’inici d’altres en els quals s’ha treballat per fer de Castelló una ciutat millor, com el desenvolupament de la estratègia europea Edusi Transforma Castelló, l’impuls al Corredor Mediambiental del Riu Sec, la millora de la seguretat viària al Camí la Plana o les remodelacions de les places Josefina López i la Panderola al Grau.
En l’àmbit de la mobilitat, Castelló ha vist com es consolida el canvi cap a un nou model més sostenible i eficient amb un augment de 1,5 milions d’inversió en la xarxa de transport públic; el desenvolupament de carrils bici; subvencions a la compra de bicicletes; impuls a les superilles o als camins escolars; entre altres iniciatives.
La consolidació de la progressivitat i la justícia social a la fiscalitat municipal, perquè pagui menys qui menys té, seguirà marcant les polítiques econòmiques d’aquest tram final del mandat. L’objectiu és equilibrar les càrregues fiscals de manera que la ciutadania es vegi beneficiada de la rebaixa i congelació d’impostos, igual que altres activitats econòmiques, sense comprometre la qualitat dels serveis públics.
En l’àmbit de la Seguretat Ciutadana es consolidarà la inversió en millorar les instal·lacions i els mitjans de què disposa l’àrea de Seguretat per prestar un millor servei i s’aprofundirà en la millora de l’atenció a través de la redacció i desenvolupament dels diferents plans de seguretat que s’han impulsat en aquest mandat després d’anys d’oblit.
Les polítiques d’ocupació, innovació, emprenedoria i formació continuaran sent centrals per contribuir a la millorar de les oportunitats laborals de la ciutadania, amb l’objectiu de consolidar els programes nous com la primera cooperativa d’emprenedors de la Comunitat Valenciana i els jornals de Vila. El Pla Estratègic de Turisme serà clau per situar a Castelló com a referent turístic clau, amb esdeveniments com el Escala a Castelló o el Concurs Internacional arrosset de Castelló.
El grup socialista considera que Castelló gaudeix d’un calendari festiu intens durant tot l’any i l’administració ha de mantenir la idiosincràsia de cada esdeveniment amb totals garanties administratives, jurídiques i de seguretat. I així se seguirà fent. A més, s’afrontarà la renovació dels estatuts del Patronat de Festes de forma conjunta amb els col·lectius.
Informació i Foto: PSPV Castelló