Municipis

El GAL Palància Millars i l’UJI ofereixen beques universitàries per potenciar el desenvolupament rural

El Grup d’Acció Local (GAL) Palància Millars i la Universitat Jaume I mantenen oberta una convocatòria per concedir noves beques universitàries aquest any 2024 per atraure coneixement científic al territori rural. Es tracta d’una iniciativa impulsada pel Vicerectorat de Cultura, Llengües i Societat i el GAL Palància Millars per engegar la tercera edició de beques ‘Enclau–UJI’ per a la realització de Treballs Final de Grau per al curs acadèmic 2023-2024.

Es tracta de beques dins del programa d’extensió universitària per a treballs que s’orientin a algun dels municipis que integren el GAL Palància Millars. L’objectiu d’aquesta iniciativa és promoure que l’alumnat treballi en l’anàlisi i la recerca de solucions als problemes de l’entorn rural, alhora que consideri els pobles de l’interior de Castelló com a lloc d’oportunitats on desenvolupar el futur professional.

Amb aquestes beques es pretén contribuir a fixar la mirada de l’estudiantat a la ruralitat en plantejar l’anàlisi de situacions, la resolució de problemes i la proposició de projectes. Podeu beneficiar-vos d’aquestes beques l’estudiantat que estigui matriculat o realitzant a l’UJI el treball de final de grau en el curs acadèmic 2023-2024 vinculat al territori rural. Tenen de termini fins al 27 de febrer per presentar les vostres propostes.

El TFG defensat haurà d’assolir una nota mínima d’aprovat al mateix curs en què se sol·licita la beca i s’haurà de publicar en obert per a consulta al repositori de la Biblioteca de l’UJI. Així mateix, la comissió de valoració mixta avaluarà ladequació del treball defensat al projecte presentat.

Allò rural en positiu, com a sinònim de qualitat de vida i futur

Adolfo Aucejo, president del GAL Palància Millars ha assegurat que “malgrat ser el territori més rural de tota la Comunitat Valenciana, tenim molt talent jove als nostres pobles i al nostre entorn, per la qual cosa estem segurs de poder aprofitar-ho perquè ens ajudin a generar noves oportunitats econòmiques ia crear més llocs de treballs als municipis del GAL Palància Millars. El fet que estiguem ja per la tercera edició d’aquestes beques demostra que són útils. Per això volem continuar reforçant aquesta cooperació amb l’UJI per aportar un enfocament més nou a la nostra realitat i així trobar noves formes de veure les coses, aportar il·lusió i donar més visibilitat a allò rural”.

Aquesta línia de col·laboració amb la Universitat Jaume I s’emmarca en el treball que realitza el GAL Palància Millars per posicionar el territori més rural de la Comunitat Valenciana en positiu i com a lloc d’oportunitats que sigui sinònim de qualitat de vida i futur.

Un grup d’acció local amb 22 municipis i 37 entitats

El Grup d’Acció Local Palància Millars es va crear el maig del 2016 amb l’objectiu de formar part dels GAL LEADER 2014–2020 seleccionats per la Conselleria, tot i que el territori que representa té experiència des del 1991 en la gestió dels fons LEADER.

En formen part 22 municipis representats pels ajuntaments d’Algímia d’Almonesir, Arañuel, Azuébar, Barraques, Caudiel, Chóvar, Cirat, Gaibiel, Figueres, Matet, Montán, Pavies, Pina de Montalgrao, Pobla d’Arenós, Sacanyet, Toràs, Torralba del Pineda, El Toro, Vall d’Almonesir, Villamalur, Villanueva de Viver i Viver; i 37 entitats més que són l’Associació Empresarial de Turisme de l’Alt Palància, l’Associació Cultural Castell d’Almonesir, l’Associació Cultural Artea, FEPAC-ASAJA, la delegació de Castelló de la Federació de Caça, l’Associació Cultural Aguanaj, la Cooperativa de Torás , l’Associació de Pensionistes i Jubilats Flor de Te, l’Associació de Veïns del Tormo, AFFAMER Castelló, Associació de Mares i Pares d’Alumnes de Caudiel, Societat de Caçadors San Huberto, AC La Rectoría, COOP. Agrària AYR, Associació de Dones de Montán, Associació de Jubilats i Pensionistes San Bernardo, Associació Cultural Comte de Vallterra, COOP. Montán, Associació de Jubilats i Pensionistes Canals de la Bellida, FED. COOP. Agroalimentàries CV, Assoc. Cultivadors i Recol·lectors de Tòfona de la província de Castelló, Associació de Mestresses de Casa i Consumidors de Viver, l’Associació Cultural L’Ametller, COOP. El Porvenir, SAT 985 d’Azuébar, Hort del Manyano COOP., Associació Cultural i Recreativa del Toro, Col·lectiu Crea, Associació Cultural Las Salinas, Societat de Caçadors Sant Isidre de Sacañet, COOP. Sant Isidre de Caudiel, SAT núm. 1.752 Almàssera Serra de l’Estrella de Matet, Associació Provincial d’Empresaris de Càmpings de Castelló, ASHOTUR, Associació d’Agroturisme de la província de Castelló, Associació Cultural Unió Musical de Caudiel i Associació de Dones Vall d’Azur.

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint