El GAL Maestrat Plana Alta impulsa la promoció dels recursos rurals amb la jornada lúdica de ‘Territori en joc’
El Grup d’Acció Local Maestrat Plana Alta ha fet conèixer el projecte de cooperació Leader ‘Territori en Joc’ a través d’una divertida jornada lúdica a Traiguera.
A través de multitud de tallers infantils, el programa va servir per donar a conèixer a nens i grans el seu patrimoni, la seva gastronomia i els recursos turístics, així com altres racons de la Comunitat Valenciana que participen en aquesta iniciativa.
‘Territori en joc’ és un projecte de cooperació líder que és semblant al conegut Joc de l’oca i en què s’inclouen 62 caselles on es recullen elements patrimonials i culturals dels sis GAL que formen part d’aquesta iniciativa. A través de les caselles i de manera entretinguda, es promociona l’interior amb aquesta acció diferent.
Tal com ha explicat el president del Grup d’Acció Local Altmaesports, David Vicente Segarra, que és el grup que coordina aquesta acció, “La recepció a Traiguera ha estat bona i la participació ha servit per de manera diferent impulsar una estratègia turística comuna” .
Amb aquesta original estratègia, es va donar a conèixer els recursos naturals (riu, muntanyes, sendes, etc), els elements històrics (castells, torres, etc), culturals (museus, festes i tradicions, etc) i gastronòmics (recolzant els productors locals, tant pel que fa a les matèries primeres, com amb els plats i les elaboracions gastronòmiques del territori en qüestió). “És interessant perquè a través de la dinàmica del joc es visibilitzen les sinergies i aspectes en comú que mantenen les diferents zones”, assenyala David Vicente.
Cal tenir en compte que juntament amb el GAL Altmaesports hi participen també el GAL Maestrat Plana Alta, el GAL Palància Millars, l’Associació per al Suport Integral de les Comarques de l’Interior (DICI), l’Associació Desenvolupament Sostenible Carroig-Xúquer-Serra Grosa i la Associació Som Rurals.
Aquest projecte és un en què s’està cooperant ara mateix i permetrà “continuar sumant idees i sinergies entre els 176 municipis entre Castelló i València que col·laborem per impulsar el turisme rural i, en definitiva, crear riquesa, ocupació i futur per als nostres municipis” , explica David Vicente. Entre tots ells aglutinen 176 municipis rurals de les províncies de Castelló i València, que sumen poc més de 158.000 habitants, fet que suposa que integra el 53% del territori Leader.
Suma d’esforços per generar noves oportunitats rurals
Cal tenir en compte que aquesta iniciativa neix amb l’objectiu de dinamitzar i generar noves oportunitats al territori rural a través de la difusió i posada en valor dels seus atractius patrimonials. Una suma desforços entre sis territoris rurals. Ara, aquestes jornades lúdiques seran la millor avantsala per anar descobrint l’essència d’aquesta iniciativa original.
Informació i Foto: Lozoya Comunicación