Cultura

El filòsof Alberto Sucasas, premi Miguel d’Unamuno d’assaig, obre la nova programació de la Seu Universitària de Petrer

El director de la Seu Universitària de Petrer, Pedro Payá, i el regidor de Cultura de la localitat, Fernando Portillo, han presentat aquest matí en Roda de Premsa la nova programació dissenyada per al primer trimestre del l’any.

Obrirà la programació el filòsof Alberto Sucasas, guanyador de el premi Miguel de Unamuno d’assaig, el proper divendres 24 de gener a les 20 hores, al Forn Cultural, amb la presentació del seu llibre «Shoah. El camp fora de camp: Cinema i pensament en Claude Lanzmann «. Sucasas realitza en aquest llibre una profunda reflexió sobre l’expressió cinematogràfica i l’estatus de la imatge i la paraula. El filòsof aborda les claus de l’obra mestra de Claude Lanzmann sobre la solució Final. Aquesta activitat s’ha programat amb motiu del Dia Internacional en Commemoració de víctimes de l’holocaust.

El mateix dia 24, prèviament a la intervenció d’Alberto Sucasas, a les 18.30 hores, tindrà lloc la inauguració de l’exposició «Mirades de Sàhara», amb fotografies de Susana Mestre. És una mostra editada pel IES LA Foia d’Elx, en col·laboració amb l’Associació Ajuda a l’Sàhara Occidental Elx i el Projecte APS. El Sàhara Occidental. L’exposició apropa a l’visitant a la vida als campaments de refugiats Sahrauís a través de les mirades dels seus protagonistes, amb especial referència a la infància. Romandrà oberta a el públic fins al 9 de febrer.

El dijous 6 de febrer, a les 20 hores, també al Forn cultural, presentació de el llibre Europa en l’època de Napoleó, a càrrec del seu autor, el professor d’Història Contemporània de la Universitat d’Alacant, Rafael Zurita Aldeguer. Napoleó Bonaparte va marcar una època en la Història d’Europa, que el professor Rafael Zurita analitza de forma nova a partir d’el protagonisme compartit per subjectes individuals i col·lectius, tenint en compte la mútua influència entre els processos polítics, socials, culturals i les guerres. A més, mostra com es va construir el mite de Napoleó i com la seva representació ha arribat als nostres dies.

Pel que fa a les activitats acadèmiques, la Seu de Petrer es suma aquest any a l’oferta lingüística de les Seus de la Universitat d’Alacant amb el curs de Valencià nivell B2, impartit pel Servei de Llengües de la UA, de l’10 de febrer a l’28 de maig els dilluns i dimecres, de 18 a 20 hores, amb un total de 60 hores lectives. El curs tindrà un cost de 50 euros per a l’alumnat de la UA, 60 per a entitats sense ànim de lucre o amb conveni amb la UA i 80 per al públic en general. La inscripció en el curs dóna dret a presentar-se a les proves d’acreditació de valencià de la UA, validades per la cieaCOVA. Els interessats hauran de fer una prescripció obligatòria de l’22 a el 27 de gener (web de la Seu Universitària de Petrer o en la de Servei de Llengües de la UA).

El teatre també té cabuda en la nova programació i el diumenge 26 d’abril al Teatre Cervantes a les 19 hores, es representarà l’obra «Mar de Almendros», dirigida per Juan Luis Mira. Aquesta obra, produïda per plantejada (Màster en Art Dramàtic Aplicada de la UA) explica com el 29 de març de 1939 el vaixell carboner britànic Stanbrook, amarrat al port d’Alacant, rescata 2.638 persones d’una repressió segura a càrrec dels vencedors de la major tragèdia del nostre país: la Guerra Civil Espanyola. El capità de l’Stanbrook, Archibald Dickson, ha pres la decisió de desobeir les ordres i deixar la càrrega al port per donar una oportunitat a milers de civils, ancians, dones i nens per salvar-los de la seva destinació en els camps de concentració, de la misèria i de la repressió. Hores després la milícia italiana bombardejava el Stanbrook. La por, l’angoixa i la fam van viatjar amb les 2.638 persones que s’amuntegaven al carboner fins a la seva arribada a Orà. A ells, i als milers de persones que es van quedar a terra sense una oportunitat al Port d’Alacant, ha dedicat cadascuna de les paraules de l’llibret de Mar de Almendros seu autor i director, Juan Luis Mira.

Informació i Foto: Universitat Alacant

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint