CulturaDestacatFestivals

El Festival Ensems continua la programació de la 48a edició amb l’actuació d’Ictus Ensemble i els concerts simfònics

El Festival Ensems, degà de la música contemporània a Espanya i organitzat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats a través de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), continua aquesta setmana la programació de la 48a edició amb propostes de música contemporània a diferents espais de València.

El certamen té lloc fins al 27 de setembre amb l’organització de catorze concerts, converses i activitats paral·leles.

La jornada del 21 de setembre inclou la interpretació de Vexations, d’Erik Satie, als jardins de la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València. La proposta, a càrrec de SoXXI i Soundcool, tindrà una durada de 12 hores.

El 22 de setembre, el Teatre Martí i Soler del Palau de les Arts acollirà l’obra ‘Einstein on the Beach’, de Philip Glass, a càrrec d’Ictus Ensemble i Collegium Vocale Gent.

La programació continuarà el 23 de setembre al Centre del Carme amb un exercici de composició expandida al voltant del pensament del compositor nord-americà Morton Feldman, coincidint amb el centenari del seu naixement, a càrrec d’A/B Ensemble.

Els concerts simfònics del festival arribaran al Palau de la Música els dies 24 i 25 de setembre. La Banda Simfònica Municipal de València actuarà el dia 24 sota la direcció de Cristóbal Soler i amb Adolfo Bueso al piano. Per part seua, el dia 25 serà el torn de l’Orquestra de València, dirigida per Josep Planells i amb Ausiàs Parejo a la guitarra.

Així mateix, el 24 de setembre tindrà lloc al Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València l’espai d’intercanvi Ensems Lab, el laboratori internacional d’experimentació sonora vinculat al programa Erasmus+.

A més, Ensems compta amb una nova edició de les Trobades de composició. La primera jornada se celebrarà el 22 de setembre al Palau de les Arts i comptarà amb la participació de Mauricio Sotelo, Pablo Carrascoisa i Mario Torres. La segona, en canvi, tindrà lloc el 26 de setembre a la seu de l’IVC, amb Agata Zubel i Esther Pérez.

Entrades i invitacions

La major part de la programació del festival és gratuïta mitjançant invitació. Les invitacions per als concerts gratuïts es poden descarregar a la pàgina web d’Ensems.

D’altra banda, els concerts de pagament d’aquesta edició són l’òpera de cambra Einstein on the Beach (22 de setembre a Les Arts), l’actuació de l’Orquestra de València (25 de setembre al Palau de la Música) i l’espectacle de Rage Thrombones (25 de setembre a CentroCentro Madrid).

La imatge gràfica de la present edició del certamen, que reinterpreta una partitura de música contemporània, ha estat dissenyada pel valencià Ibán Ramón.

Totes les activitats de la programació es poden consultar a la pàgina web d’Ensems.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint