CulturaDestacatFestivals

El Festival de Música Antiga i Barroca de Peníscola arriba a l’equador de la 24a edició amb Amystis, Èlia Casanova i La Dispersione

El Festival de Música Antiga i Barroca de Peníscola continua la 24a edició i arriba a l’equador de la programació d’enguany amb tres grans concerts consecutius: Amystis (València) posaran en escena ‘Ecos del Parnaso, el madrigal español oculto’, Èlia Casanova (València) & La Tendresa (Madrid) faran ‘L’universo sulla pelle: àries, madrigals i cantates del Seicento’ i La Dispersione (València), celebraran el XX aniversari amb ‘Con puro ardor’.

El 5 d’agost, el cor de cambra Amystis portarà al castell del Papa Luna l’espectacle ‘Ecos del Parnaso, el madrigal español oculto’. El madrigal, concebut com a forma poeticomusical, es desenvolupa a Itàlia, des d’on irradia cap a tota Europa. Amystis investiga en aquest espectacle la influència d’aquest gènere a Espanya.

El cor de cambra Amystis el va fundar José Duce Chenoll l’any 2010 amb el desig de compartir la passió per la música vocal i instrumental del barroc espanyol, atenent de manera especial el valencià. Des dels seus orígens el grup s’ha centrat en la recuperació i la difusió del repertori inèdit compost des de mitjan segle XVI fins al principi del XVIII, reinventant i explorant noves formes que puguen agradar a un públic sempre renovat.

El 6 d’agost serà el torn d’Èlia Casanova i La Tendresa amb l’espectacle ‘L’universo sulla pelle: àries, madrigals i cantates del Seicento’, amb Èlia Casanova, soprano; Adriana Mayer, ‘mezzosoprano’; Laura Salinas, viola de gamba; Fernando Serrano, tiorba; Ramiro Morales, arxillaüt; Jesús Sánchez, guitarra barroca, i Daniel Bernaza, ‘cornetto’, ‘cornetto muto’ i flautes.

Èlia Casanova és titulada superior de Cant pel Conservatori de Música de València. Es va especialitzar en música antiga, becada per l’Institut Valencià de la Música, amb el prestigiós tenor Andrew King. Ha sigut guardonada amb diferents premis en l’àmbit de la música antiga. La Tendresa és una formació especialitzada en música antiga fundada el 2015 per Èlia Casanova. Aquest conjunt es consolida amb la intenció de reunir músics sota un mateix nom que acompanyen les propostes musicals de la seua fundadora amb un objectiu principal: la interpretació de la música antiga amb el màxim rigor i afecte.

El dia 7 d’agost tindrà lloc el concert de La Dispersione, amb el títol ‘Con puro ardor’, amb un programa d’àries italianes per a contratenor de Georg Friedrich Händel, amb Jorge E. García Ortega, contratenor solista; Luis Osca i Josep Ribes, violins; Isabel Juárez, viola; Leonardo Luckert, violoncel; J. Perfecto Osca, contrabaix; Ignasi Jordà, clavecí; Ana Moreno, orgue positiu; Aníbal Soriano, guitarra barroca i tiorba, i Joan Baptista Boïls com a director.

La Dispersione naix el 1999 amb la intenció d’interpretar el repertori musical europeu dels segles XVII i XVIII amb criteris i instruments històricament fonamentats. L’agrupació ha actuat en diversos festivals i auditoris: Daroca, Gijón, Vélez Blanco, Peníscola, Calataiud, Hellín, Cartagena, Alacant, Bilbao, Tilimsen (Algèria) o al Palau de la Música de València.

La 24a edició del Festival de Música Antiga i Barroca de Peníscola tindrà lloc de l’1 al 12 d’agost al castell i al Palau de Congressos de Peníscola, amb el fil conductor de la veu humana i la presència, per segon any consecutiu, de Jordi Savall, referent internacional de la música antiga.

Aquesta edició del festival, que organitzen l’Institut Valencià de Cultura i la Diputació de Castelló, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Peníscola, proposa onze grans concerts i dos espectacles gratuïts per a públic familiar.

Per primera vegada, en el marc del festival s’ha organitzat una trobada internacional de programadors, que visitaran el festival del 4 al 9 d’agost i assistiran als concerts. A més, el 7 d’agost tindrà lloc una jornada professional en què grups valencians mostraran les seues propostes i podran dur a terme breus reunions de treball amb els programadors per exportar el màxim possible de propostes valencianes a festivals de referència a escala internacional.

La programació del festival

La programació d’aquesta 24a edició del Festival de Música Antiga i Barroca de Peníscola combina propostes de proximitat amb grans noms internacionals i, per segon any consecutiu, ha incorporat dos espectacles familiars a càrrec de la companyia andalusa Claroscvro Teatro: el dia 3 a les 19.30 hores, ‘Amadís y el tesoro de la música’ i el dia 11 a les 19.30 hores ‘Perdida en el Bosco’, gratuïts els dos, que tenen lloc al Palau de Congressos.

Els valencians Capella de Ministrers portaran ‘El Grial’ el dia 8 d’agost, una proposta de música i literatura medieval al voltant del Sant Greal.

El 9 d’agost, Música Ficta (Madrid) escenificarà l’espectacle ‘Lucidissima mia stella’, música en temps de Barbara Strozzi en el 400 aniversari del seu naixement. El grup Nordic Voices (Noruega) portarà el dia 10 d’agost ‘Carlo Gesualdo Príncipe da Venosa / Tomás Luis de Victoria’.

El dia 10 serà el torn del segon grup internacional d’aquesta edició, Gli Incogniti (França), amb l’espectacle ‘BWV… or not? El fals Bach’. Per últim, la 24a edició del festival conclourà amb Jordi Savall & Hespèrion XXI (Catalunya) i Tembembe Ensamble Continuo (Mèxic) amb ‘Folías criollas y canarios’.

El cartell de la 24a edició del Festival de Música Antiga i Barroca de Peníscola l’ha realitzat l’estudi gràfic Juárez & Casanova, de Castelló.

Les entrades poden adquiri-se a l’Oficina de Turisme de Peníscola (passeig marítim) de 10 a 14 hores i de 17 a 20 hores i, els dies de concert, al castell, de 21 a 22.30 hores. Tots els concerts de pagament tenen un preu de 12 euros, però poden adquirir-se abonaments: per als onze concerts, a 100 euros, i per a cinc concerts, a 50 euros.

 

 

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint