El director de l’IVAJ valora l’expedició Cavanilles com a “experiència educativa, lúdica i de socialització única per als joves valencians”
El director general de l’IVAJ, Vicente Ripoll, ha valorat el programa sociocultural “Expedició Cavanilles” com a “una experiència educativa, lúdica i de socialització única per als joves” de la Comunitat Valenciana.
Ripoll ha clausurat i lliurat als participants els diplomes d´Expedició Cavanilles 2024: la Serrania del Túria, el corrent de la muntanya, la segona edició d´aquesta iniciativa participada per l´IVAJ per promoure entre la joventut la conscienciació social i el compromís en el medi rural.
Amb aquesta finalitat, l’Expedició reuneix cada estiu cinquanta joves d’entre 15 i 17 anys per recórrer de manera gratuïta l’entorn rural valencià i conèixer la seua realitat social, així com la diversitat del patrimoni natural, cultural i històric de la Comunitat Valenciana .
El responsable de l’IVAJ ha destacat la importància de viure aquest tipus d’experiències que ajuden a “créixer en valors i adquirir competències en un entorn natural enclavat als nostres paratges, on juntament amb altres joves recorren les sendes per on el gran Cavanilles va passar i va deixar memòries i troballes”.
Campament itinerant
L´activitat està organitzada per l´Associació Juvenil Expedició Cavanilles, que programa durant catorze dies un campament itinerant amb activitats esportives, caminades i acampades per conèixer els parcs naturals de la geografia valenciana.
Les activitats es complementen amb xerrades, conferències i visites culturals perquè els i les joves participants interaccionin de forma directa amb els espais naturals i els municipis que visiten, així com amb les ONG, organismes i associacions culturals de la zona que fomentin el compromís social i un entorn rural actiu i sostenible.
En aquesta edició, els i les joves expedicionaris han realitzat el recorregut del capítol “Pedralba, Bugarra, Sót i Baronia de Chulilla” del llibre “Observacions sobre la Història Natural, Geografia, Agricultura, Població i Fruits del Reyno De València”, del famós botànic i naturalista il·lustrat Antonio Josef Cavanilles, nascut a València el 1745.
“Les Observacions” de Cavanilles sobre el riu Túria al seu pas per la Regió muntanyenca, amb les muntanyes i pobles de la comarca dels Serrans, han guiat els joves durant aquest estiu de 2024.
La Unió Europea reconeix la transcendència daquest programa acadèmic i cultural per a la difusió dels pilars que componen el medi rural i la seva importància per a la formació professional i personal de les noves generacions.
L’expedició Cavanilles està inclosa dins del programa acadèmic europeu Erasmus+Activitats de Participació Juvenil i es valida oficialment a través del certificat europeu YouthPass.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana