El director de l’Arxiu Històric Nacional inaugura a l’Institut Juan Gil-Albert una jornada sobre digitalització de fons
L’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert ha organitzat per tercer any consecutiu una jornada sobre fons documentals locals sota el títol “Arxius per a una ciutadania digital: accés, conservació i noves tecnologies”. El director de l’Arxiu Històric Nacional, Juan Ramón Romero Fernández-Pacheco, inaugurarà aquesta proposta amb la conferència “La preservació del patrimoni documental digital”.
La jornada, que tindrà lloc a la Casa Bardín matí divendres 21 de setembre a partir de les 9:00 hores, reunirà personal responsable i tècnic d’arxius i biblioteques municipals, així com d’arxius privats i altres organitzacions. Es tracta de l’única convocatòria anual que facilita la trobada entre professionals de la província, actuant com un fòrum de trobada que permet presentar les seves últimes actuacions i compartir les seves experiències.
Al costat de Romero, doctor en Història Medieval i Màster en Arxivística i funcionari de carrera del Cos Facultatiu d’Arxivers de l’Estat, els ponents d’aquesta edició seran Josep Lluís Santonja, de l’Arxiu Municipal d’Alcoi, que parlarà de l’experiència digital duta a terme en aquest centre, Mariano Cecilia, de l’arxiu Diocesà d’Oriola-Alacant, la ponència versarà sobre l’aplicació de les noves tecnologies, i Bibiana Candela, de l’arxiu Municipal de Crevillent, que exposarà “l’arxiu digital: la història a la xarxa”.
La jornada finalitzarà amb una taula rodona titulada “Experiència, innovació, problemes, solucions, reptes en l’ús de l’arxiu per part d’una ciutadania digital” en què coincidiran Aitor Larrabide, director de la Fundació Cultural Miguel Hernández, Gabriel Segura, president del centre d’Estudis Locals del Vinalopó, i Beatriz Bustos, de l’Arxiu de la Democràcia de la Universitat d’Alacant. La taula estarà moderada per Cristina Llorens, subdirectora de Documentació de l’IAC.
Informació i Foto: http://www.diputacionalicante.es