El Dia de les Llengües Maternes de la Facultat de Filosofia i Lletres de l’Universitat Alacant reprèn celebració presencial
Després de dos anys d’aturada obligada per la pandèmia, avui ha tornat a ser activitat presencial la celebració del Dia Internacional de la Llengua Materna a la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat d’Alacant. Davant del monòlit de l’Edifici A de la facultat s’ha realitzat la lectura tradicional de textos en diferents llengües maternes dels participants, que representen l’estudiantat, el professorat i el personal d’administració i serveis.
En concret, s’han llegit textos que han abraçat totes les famílies de llengües, és a dir, les romàniques, amb textos en català de Joan Fuster (com a homenatge dins de l’any del centenari del seu naixement), en espanyol, gallec, francès, italià i romanès; les germàniques, amb textos en anglès i alemany; les eslaves, amb escrits en búlgar i bielorús, les llengües semites, amb l’àrab com a exemple, i textos en euskera, considerat llengua pròpia.
A l’acte hi han participat i intervingut el vicerector d’Estudis, Qualitat i Llengües, Francisco Torres, i el degà de la Facultat de Filosofia i Lletres, José María Ferri.
Informació i Foto: Universitat Alacant