El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant activa al 100% de la plantilla davant el risc d’inundacions
El diputat d’Emergències, Javier Sendra, ha indicat que davant la situació meteorològica que es preveu “i el perill potencial que suposa l’amenaça d’inundacions i les ratxes vent, cal oferir una resposta àgil, coordinada i ràpida”.
Sendra, que ha fet una crida a la ciutadania i ha insistit en la importància d’extremar les mesures de seguretat i precaució, ha explicat que “a més, hem parlat telefònicament amb tots els bombers del Consorci Provincial per demanar-los que estiguin previnguts per si haguessin de incorporar-se al servei en cas que fos necessari “.
Segons ha assenyalat l’Inspector Cap del Servei, José Rubio, les actuacions realitzades en aquestes primeres hores de temporal s’eleven a una vintena.
Als més de cent efectius terrestres de l’ens provincial que estan preparats per intervenir se suma l’helicòpter de rescat Falcó Alpha 1, amb una tripulació composta per sis professionals. Així mateix, el Consorci compta amb un dron al Parc de Sant Vicent del Raspeig per controlar possibles crescudes en els llits de rius i barrancs.
D’altra banda, l’Àrea Operativa de la Marina Alta manté oberta una línia directa i permanent de comunicació amb els serveis d’Emergències dels municipis situats en els vessants dels rius Xaló i Gorgos, en previsió que els episodis climatològics puguin derivar en crescudes .
Des de les 12:30 hores, el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha decretat en tota la província d’Alacant el nivell vermell de preemergència davant el risc de fortes pluges i tempestes i el taronja per vent.