El Consell impulsa les oportunitats dels Ports amb més d’un milió d?euros del Fons contra la Despoblació que arribaran a 15 municipis
La Generalitat Valenciana invertirà, juntament amb la Diputació Provincial de Castelló, més d’un milió d’euros a la comarca dels Ports amb l’objectiu de garantir a 15 municipis els fons suficients per exercir una acció eficaç contra la despoblació.
Així ho ha posat en valor el responsable de la secretaria executiva de coordinació de la comarca de Morella, Jesús Ortí, que després de la resolució favorable feta pública aquest dimecres per part del Consell celebra que “les ajudes s’incrementin i superin el milió d’euros” .
Les quinze poblacions beneficiades per aquest programa de caràcter autonòmic veuran doblegada la suma per “la política decidida i involucrada de la presidenta de la Diputació de Castelló, que a la quantia fixada per Carlos Mazón des del Consell, de 660.798 euros, suma la seva pròpia fins a arribar a 1.004.449,12 euros”, ha concretat Ortí.
Aquesta línia econòmica no és l’única de què es veurà beneficiada la comarca. “Som un interior que afortunadament importem per als polítics que avui governen al capdavant de les administracions autonòmica i provincial”. Atès que tal com relata Ortí, a aquest Fons contra el Despoblament se suma l’aportació “ambiciosa i ferma” que arriba del Fons de Cooperació Municipal. En aquest cas, són 1.456.881,02 euros els que rebran els municipis dels Ports i que “reconeixen que avui finalment la política que s’exerceix des d’aquests estaments no només ens té en compte, sinó que creu en el nostre potencial”.
Compromís real
El responsable de la secretaria executiva de coordinació de la comarca de Morella, Jesús Ortí, ha posat en valor l’”aposta històrica” que Generalitat i Diputació garanteixen a l’interior de la província “i que constitueix una gran notícia per al món rural”.
Amb un increment de 2,47 milions d’euros, la suma del fons contra la despoblació passa dels 3.915.903 de l’any 2023 als 6.386.875,44 euros de l’exercici 2024. “S’incrementa el nombre de poblacions beneficiades i es creu amb fets, per fi, en el nostre potencial”, ha conclòs Ortí.
Informació i Foto: PP Castelló