Política

El Consell impulsa la redacció de la Llei Integral per a Lluita contra el Despoblament amb la participació de totes les conselleries

La Comissió Interdepartamental per a la Lluita contra el Despoblament ha iniciat la redacció de la llei Integral per lluitar contra la despoblació a la Comunitat Valenciana, anunciada pel president de la Generalitat, Ximo Puig, i que implica de forma transversal totes les àrees del Consell .

Així ho ha explicat la directora general d’AVANT, Jeanette Segarra, després de la reunió de la Comissió, celebrada aquest dimecres, per primera vegada de forma presencial, a la seu del Consell a Castelló, on també s’ubica l’Agenda Valenciana Antidespoblament (AVANT) .

La directora general ha destacat que la Llei Integral “donarà seguretat i garanties a la lluita contra la despoblació, perquè no es tracta d´un problema que es pugui resoldre en un o dos anys sinó que necessitem una dècada per revertir aquesta situació”.

A més, Segarra ha incidit en la importància de la coordinació entre totes les conselleries perquè “el tema del despoblament és una qüestió transversal tan important a l’educació com la sanitat, la mobilitat o les infraestructures, el despoblament s’ha d’abordar des de tots els fronts”.

Cal recordar que la Comissió Interdepartamental per a la Lluita contra el Despoblament és un òrgan col·legiat de la Generalitat, amb representació de totes les conselleries, que té com a objectiu elaborar una estratègia pluriennal per pal·liar el despoblament dels pobles dinterior.

Actuacions d’AVANT

Durant la reunió convocada per l’Agenda AVANT també s’han adonat de les darreres actuacions realitzades per aquesta direcció general dependent de Presidència, entre les quals destaquen la modificació del decret del Fons de Cooperació Municipal per a la Lluita contra el Despoblament, que s’ha incrementat aquest 2021 per destinar 3,5 milions d’euros entre 180 municipis.

De la mateixa manera, la directora general ha destacat el programa d‟instal·lació de caixers automàtics en municipis en risc de despoblació, amb una inversió anual d‟1,9 milions d‟euros; i la posada en marxa de dues ajudes complementàries a què ja ofereix la conselleria d’Agricultura per a la recuperació de boscos, amb una inversió total de 600.000 euros.

Segarra també s’ha referit al programa Ciutadania Digital, per acabar amb la bretxa digital als municipis d’AVANT, així com al programa REVIU dirigit a famílies que vulguin iniciar el seu projecte de vida en aquests municipis, tots dos fruit de l’acord amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP).

La Comissió Interdepartamental per a la Lluita contra el Despoblament ha comptat amb lassistència, entre altres alts càrrecs, de la secretària autonòmica dArquitectura Bioclimàtica i Sostenibilitat Energètica; Laura Soto; del secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu; i del secretari autonòmic de Participació i Transparència, Antoni Llorente.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint