El Consell impulsa cinc plans de Dinamització i Governança Turística per potenciar els recursos turístics de la Comunitat
El Consell ha autoritzat la subscripció de cinc nous convenis de col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana i diferents entitats per al desenvolupament dels Plans de Dinamització i Governança Turística de Camp de Morvedre, la Ribera, la Mancomunitat de l’Carraixet, la canal de Navarrés i la Mancomunitat Terra de l’Vaig veure per a l’exercici 2019.
Mitjançant aquests convenis es proposen executar actuacions que persegueixen l’augment de la qualitat dels serveis turístics del territori; la millora de l’medi urbà i natural i l’ampliació i millora dels espais d’ús públic.
A més persegueixen la diversificació i millora de l’oferta complementària; la posada en valor dels recursos turístics; la creació de nous productes, així com la sensibilització i implicació de la població i agents locals en una cultura de qualitat.
Els Plans de Dinamització i Governança Turística de la Comunitat Valenciana es configuren com una iniciativa de la Generalitat, instrumentada a través de la formalització de convenis entre Turisme Comunitat Valenciana, les diputacions provincials i altres administracions públiques i ens privats.
Aquesta iniciativa està destinada a la innovació, modernització, foment i consolidació dels productes turístics valencians des de la perspectiva de l’oferta, atenent fonamentalment a criteris de millora de la competitivitat, sostenibilitat i reequilibri socioterritorial.
Mancomunitat Terra de el Vi
D’una banda, el Consell ha aprovat la subscripció d’el conveni de col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana, el Patronat Provincial de Turisme València i la Mancomunitat de l’Interior Terra de el Vi per 2019.
L’import total màxim de les actuacions ascendeix a 210.000 euros que es finançaran entre les tres parts signants a parts iguals. En concret, la Mancomunitat de l’Interior Terra de el Vi aporta 70.000 euros; el Patronat Provincial de Turisme de València contribueix amb 70.000 euros i Turisme Comunitat Valenciana també destina 70.000 euros.
Camp de Morvedre
D’altra banda, el Consell ha aprovat la subscripció d’el conveni de col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana i diferents entitats, com el Patronat Provincial de Turisme de València i l’Ajuntament de Sagunt, per al desenvolupament i execució de el pla de dinamització i governança turística de Camp de Morvedre en l’exercici 2019.
L’import total màxim de cost d’execució de les actuacions a desenvolupar mitjançant aquest conveni és de 390.000 euros, que seran finançats per les administracions a tres parts iguals. És a dir, l’Ajuntament de Sagunt contribuirà amb 130.000 euros, el Patronat Provincial de Turisme de València també aportarà 130.000 euros i Turisme Comunitat Valenciana també subvencionarà l’acord amb un terç de l’total, 130.000 euros.
Mancomunitat de l’Carraixet
El Consell també ha aprovat la subscripció d’el conveni de col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana, el Patronat Provincial de Turisme València i la Mancomunitat de l’Carraixet per 2019.
L’import total màxim de les actuacions ascendeix a 300.000 euros que es finançaran entre les tres parts signants a parts iguals. En concret, la Mancomunitat de l’Carraixet contribuirà amb 100.000 euros, el Patronat Provincial de Turisme de València aportarà 100.000 euros i Turisme Comunitat Valenciana també 100.000 euros.
Mancomunitat de la Canal de Navarrés
Així mateix, el Consell ha aprovat la subscripció d’el conveni de col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana, el Patronat Provincial de Turisme de València i la Mancomunitat de la Canal de Navarrés per al desenvolupament i execució de el pla de dinamització i governança turística de la Mancomunitat de Navarrés a l’exercici 2019.
L’import total màxim de cost d’execució de les actuacions a desenvolupar mitjançant aquest conveni és de 300.000 euros, que seran finançats per les administracions a tres parts iguals. És a dir, la Mancomunitat de la Canal de Navarrés contribuirà amb 100.000 euros;
Informació i Foto: Generalitat Valenciana