El Consell Escolar de la Comunitat Valenciana organitza la ‘Jornada Eurojove 2025’ per apropar Europa als joves
El Consell Escolar de la Comunitat Valenciana (CECV) ha organitzat aquest dimarts la ‘Jornada Eurojove 2025’, per apropar la realitat europea a la joventut, promoure el coneixement de les institucions comunitàries i difondre les oportunitats de formació i ocupació que ofereix la Unió Europea.
En aquesta iniciativa, impulsada pel CECV en col·laboració amb la Secretaria Autonòmica de Representació davant de la Unió Europea i les Comunitats Autònomes, han participat prop de 200 alumnes de diferents centres educatius de la Comunitat Valenciana.
L´esdeveniment, celebrat al´IES Lluís Vives de València, s´ha retransmès en directe per streaming per permetre la participació virtual de centres educatius de tota la Comunitat Valenciana i d´altres comunitats autònomes.
La directora general de Representació davant de la Unió Europea i les Comunitats Autònomes, Raquel Aguado, ha destacat «el paper clau que la joventut exerceix en el present i el futur del projecte europeu».
Tot seguit, José Ferrer Carrasco, representant de l’Oficina Europe Direct Comunitat Valenciana, ha ofert una ponència sobre les ‘Oportunitats de formació i treball a Europa’.
També hi ha participat l’IES Salvador Gadea, que hi ha intervingut com a Escola Ambaixadora del Parlament Europeu, compartint la seva experiència i projectes vinculats a la construcció d’una ciutadania europea activa.
Per acabar, el president del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, Salvador Oliver, ha felicitat l’alumnat «per la seua implicació» i ha subratllat «la necessitat de continuar impulsant espais de reflexió, participació i aprenentatge al voltant d’Europa».
La ‘Jornada Eurojove 2025’ consolida el compromís del sistema educatiu valencià amb una formació integral, connectada amb els valors europeus i orientada al desenvolupament d’una ciutadania jove, crítica i compromesa.
Inormació i Foto Generalitat Valenciana