El Consell concedeix prop de 11 milions d’euros a el sector residencial de gent gran, amb diversitat funcional, salut mental i exclusió social
Es tracta d’un reconeixement a aquells sectors que han patit més cruament la força de la pandèmia i que estan en primera línia en la lluita contra el coronavirus, i amb els quals s’està treballant de manera conjunta des de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques inclusives.
De el total de les ajudes, que ascendeixen a 10.905.134 euros, el 50 per cent es destinarà a gratificar i compensar l’esforç dels treballadors i treballadores dels esmentats recursos, així com per a contractació de personal i manteniment dels centres.
El decret aprovat pel Consell estableix també aquelles actuacions subvencionables, com les destinades a l’atenció i cura de les persones residents i les implantades com a prevenció de contagi de la Covid-19 i de protecció de la salut.
Així mateix, se subvenciona l’adquisició de material, com televisors o pastilles, destinat a l’alleujament i suport a les persones residents per pal·liar i suportar l’aïllament, mantenir la seva autonomia funcional i l’estimulació cognitiva i mental, així com facilitar la seva comunicació i contacte amb persones familiars, tutores o properes.
En concret, el decret aprovat avui pel Consell preveu la concessió directa d’9.561.996,18 euros per al sector residencial d’atenció a la gent gran, 1.022.348,25 euros per als centres d’atenció a persones amb diversitat funcional i salut mental , i 320.789,86 euros per a recursos destinats a persones en situació de vulnerabilitat o exclusió social.