Política

El Consell col·laborarà amb el cluster Audiovisual de la CV perquè el sector es converteixi en un referent d’innovació internacional

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, s’ha reunit amb representants del cluster audiovisual de la Comunitat Valenciana a qui ha traslladat “el compromís i voluntat del Consell de total col·laboració perquè el sector es converteixi en un referent de innovació internacional”.

“El sector audiovisual és un sector estratègic, en constant evolució i amb un potencial transformador enorme tant per a la societat com per als individus i des de l’Administració estarem al seu costat amb propostes i diàleg”.

Aquesta col·laboració s’emmarca dins l’estratègia del Consell de reactivar el sector amb mesures com ara la reobertura de la Ciutat de la Llum, donant oportunitats a coproduccions, captant nous rodatges per a la Comunitat i generant empreses de serveis.

Actualment la Comunitat compta amb 801 empreses del sector audiovisual, cosa que representa el 8% del total d’Espanya; un sector que en el període 2016-2023 ha incrementat les afiliacions a la seguretat social més d’un 70%.

Durant la reunió, els representants del cluster audiovisual han proposat a la Generalitat la col·laboració i participació en tres projectes de rellevància per a la Comunitat.

Es tracta de la posada en marxa d’una oficina per a la promoció internacional audiovisual a través del clúster, s’aposta també pel disseny i la gestió d’una estructura que potenciï la marca Comunitat Valenciana, així com per l’impuls d’un laboratori d’innovació audiovisual com primer pas per aconseguir el reconeixement europeu el 2026 dins del Programa Creativa Mitjana de la Unió Europea.

Aquestes accions s’emmarquen en la política del clúster de crear un ecosistema multidisciplinari que serveixi de tracció de la indústria audiovisual i que es configuri com una xarxa de referència per a productores i generadors de contingut nacional i internacional.

Per això, la seva prioritat passa per intensificar l’activitat econòmica de la Comunitat, les oportunitats de negoci lligades a la innovació i la creació d’ocupació especialitzada.

“Aquesta visió transversal del clúster permet traçar estratègies alineant possibles sinergies que es produeixin en sectors com el turisme, la indústria, l’emprenedoria, l’educació, la sostenibilitat, la internacionalització o l’economia circular i situar la marca Comunitat Valenciana com un espai d’innovació audiovisual de referent internacional” , ha conclòs Montes.

El clúster del sector audiovisual està format per la patronal del sector de la producció audiovisual de la Comunitat Valenciana amb 25 anys d’antiguitat (PAV) i la patronal del sector de les empreses de serveis audiovisuals de la CV (AESAV) que compten amb la important representació dins del sector.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint