CulturaPolítica

El Consell col·labora amb la Federació d’Instituts d’Estudis Comarcals en la divulgació del patrimoni cultural valencià

El Ple del Consell ha aprovat un conveni de col·laboració entre la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport i la Federació d’Instituts d’Estudis Comarcals del País Valencià. L’objectiu d’aquest acord és promoure la realització d’investigacions i estudis, així com la divulgació històrica del patrimoni cultural i el foment de la lectura.

Aquest acord s’emmarca en el Pla valencià de foment del llibre i la lectura promogut per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, que està dedicat a articular i col·laborar en actuacions i projectes que augmenten els hàbits lectors i faciliten l’accés a la lectura. Així mateix, aquest pla promou la producció, edició i difusió d’obres d’autoria valenciana i enforteix l’ecosistema del llibre i l’ús del valencià.

A través d’aquest conveni, la Generalitat aportarà a la Federació d’Instituts d’Estudis Comarcals 45.000 euros. Aquesta ajuda anirà destinada a atendre les despeses de funcionament i les derivades de les actuacions incloses en el conveni, com són l’edició de butlletins informatius, la realització d’accions formatives, la celebració de jornades o congressos i exposicions, així com projectes d’investigació, entre altres.

La Federació d’Instituts d’Estudis Comarcals està formada per un col·lectiu d’associacions i entitats d’estudis comarcals que abracen tot el territori valencià. La seua activitat se centra en la promoció i realització d’investigacions, així com en la divulgació històrica del patrimoni cultural valencià i el foment de la lectura.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint