El Consell col·labora amb col·legis professionals en formació contínua en l’àmbit de la infància i l’adolescència
El Consell ha autoritzat un conveni de col·laboració entre la Vicepresidència i la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge i diversos col·legis oficials de la Comunitat Valenciana dirigit a la formació contínua de professionals que treballen en la prevenció i protecció de la infància i adolescència, així com en la promoció dels drets de la infància i de la participació infantil, a l’exercici 2024.
El pressupost total destinat per la Generalitat al desenvolupament d’aquestes activitats de formació és de 100.000 euros.
Concretament, l‟acord està subscrit amb els col·legis oficials de Treball Social de València (7.000 euros), Castelló (5.500 euros) i Alacant (6.100 euros); l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de València (18.600 euros); el Col·legi Oficial de Pedagogs i Psicopedagogs de la Comunitat Valenciana (13.600 euros); el Col·legi d’Educadors i Educadors Socials de la Comunitat Valenciana (18.600 euros); i el Col·legi Oficial de Psicologia de la Comunitat Valenciana (30.600 euros).
L’objectiu principal d’aquest conveni és millorar les competències i sensibilització envers els drets de la infància i l’adolescència mitjançant un pla de formació interdisciplinar al voltant del que estableix la Llei 26/2018, de Drets i Garanties de la Infància i Adolescència. Aquesta llei reconeix el dret dels nens, nenes i adolescents a rebre una atenció de qualitat i promou la participació social.
Aquest pla està estructurat en diferents cursos que integren una formació inicial amb tres edicions del curs bàsic de capacitació per a latenció a la infància i adolescència, deu cursos sobre matèries dinterès comú i dotze cursos específics segons les disciplines professionals de cada col· legi signant.
El conveni tindrà vigència des del moment de la signatura fins al 31 de desembre de 2024.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana