El Consell aprova un acord marc per subministrar endopròtesi als hospitals que generarà un estalvi de vuit milions d’euros
El Ple del Consell ha aprovat un acord marc per al subministrament de endopròtesi (implants neuroquirúrgics, vàlvules cardíaques, marcapassos i desfibril·ladors automàtics implantables, així com stents coronaris) amb destinació als centres de la sanitat pública valenciana.
Es tracta del primer acord marc per a diversos tipus d’endopròtesi (l’anterior afectava només a vàlvules cardíaques) i s’estima que generarà un estalvi a les arques públiques d’uns vuit milions d’euros.
Aquest acord marc té per objecte la selecció d’empreses que subministraran les endopròtesis, la fixació de preus i l’establiment de tots els termes dels contractes. El pressupost màxim és de 125.797.201,20 euros, el seu començament està previst per al quart trimestre de 2021 i la durada és de dos anys, amb possibilitat de prorrogar-un més.
Aquesta licitació s’inclou en el pla d’actuació de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per incrementar el percentatge de productes de compra centralitzada fins al 40%, no només amb l’objectiu d’obtenir els millors preus sinó, sobretot, per obtenir els productes de més qualitat, i una major equitat i eficiència de les compres públiques
Informació i Foto: Generalitat Valenciana