Política

El Consell aprova l’expropiació de béns per a executar les obres del post Xúquer-Vinalopó

El Consell ha declarat la urgent ocupació de béns i drets subjectes a l’expedient d’expropiació forçosa per a executar les obres del post Xúquer-Vinalopó.

La vicepresidenta i portaveu del Consell, Mónica Oltra, ha explicat que el projecte per a la conducció del post marge esquerra, entre la Bassa el Toscar i la Bassa la Mola, en els termes municipals de Monòver i Novelda, és «prioritària per a l’eficàcia del transvasament «.

Durant la roda de premsa posterior a la reunió setmanal del Consell, que s’ha reunit al Reial Monestir de Santa Maria de la Valldigna, «una veritable joia arquitectònica», tal com ha ressaltat, de l’estil gòtic cistercenc valencià i actual centre cultural de referència, Oltra ha destacat que la consexión Xúquer-Vinalopó és una «reivindicació històrica de les comunitats d’agricultors i regants de la província».

Segons la vicepresidenta, es tracta d ‘ «una infraestructura necessària per al transport, regulació i distribució dels cabals del Xúquer des de l’obra construïda pel ministeri fins als diferents aprofitaments», ja que permetrà «la transferència d’aigües excedentàries del Xúquer, que podran aprofitar-se per pal·liar la sobreexplotació d’aqüífers i dèficit de proveïment de l’àrea del Vinalopó, Alacantí i Marina Baixa «.

Model de ciutat més social

Entre d’altres assumptes, el Consell també ha aprovat el decret pel qual es crea i regula l’Observatori de l’Hàbitat i la Segregació Urbana de la Comunitat Valenciana.

La vicepresidenta ha explicat que l’Observatori de l’Hàbitat és un instrument «clau per garantir la funció social de la propietat i el compliment de la Llei 2/2017, de 3 de febrer, de la Generalitat, per la funció social de l’habitatge».

«Avancem així -ha insistit Oltra- en un model d’habitatge i de ciutat més social, més igualitari i més inclusiu, tal com demana la societat».

D’acord amb l’acció de rescat a les persones del Govern del Botànic, aquesta iniciativa tracta de garantir «que totes les persones puguin disposar d’un sostre i desenvolupar la seva vida i la de la seva família en condicions de dignitat», ha ressaltat la vicepresidenta.

D’aquesta manera, l’Observatori de l’Hàbitat abordarà el tema de l’habitatge des d’un enfocament transversal, integral i estratègic per al que es convertirà en punt de trobada de tots els sectors afectats.

A més, realitzarà una avaluació de les mesures introduïdes per la Llei valenciana per a la funció social de l’habitatge; assessorarà en la planificació d’accions normatives; realitzarà un diagnòstic de la situació al nostre territori i vetllarà per l’estat i suficiència del parc públic d’habitatges, tant autonòmic, com municipal.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint